Huvudmeny

Linje 428x

Startat av nilsson212, 17 augusti 2011, 19:58:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

nilsson212

Stämmer det att man dragit in tre turer på linje 428x mellan Björkviks brygga och Slussen, mellan 14.07 och 18.27 på vardagar.
Någon som kan svara på det.
mvh

Karsten

Det verkar som det. Man kan fråga sig på vilka grunder, ett 4½ timmes hopp mellan turerna på en linje som vanligtvis trafikeras var 90.e minut känns fel.

Omnilasse

Det verkar som man har missat turerna som man förut har haft bussbyte till andra linjer från vid från Brunn när det gäller 428X. Keolis tanke har nog inte varit att dra in turer - detta gäller ju turer som senast i smmartidtabellen har haft bussbyte - så det är ju en margniell besparing och det vore olikt SL att förespråka en sådan indragning. Antagligen alltså ett misstag. Men eftersom turerna inte finns med i reseplaneraren heller, så är det nog ett misstag på planeringsstadiet. Alltså är det inte säkert att det går att göra något åt detta när nu tiderna och tjänstepaketen redan är lagda.

Ted Selander

Jo, det är uppmärksammat, och en sen beställning är gjord. Turerna kommer att köras från måndag.  Avgångarna var inte med i förra tryckta vintertabellen som SL hänvisade till.

/Ted

nilsson212

Tack för svaren.
Men varför lägger man inte in turerna i reseplaneraren och tidtabellerna på SL:s hemsida. Kollektivtrafiken är ju till för resenärerna inte för bussbolagen och SL. Trafiken börjar på måndag och det borde ju vara så att kollektivtrafiken ska göra samhällsekonomisk nytta, inte att det går bussturer som ingen känner till.

Bussföraren

Citat från: nilsson212 skrivet 19 augusti 2011, 09:45:31 AM
Tack för svaren.
Men varför lägger man inte in turerna i reseplaneraren och tidtabellerna på SL:s hemsida. Kollektivtrafiken är ju till för resenärerna inte för bussbolagen och SL. Trafiken börjar på måndag och det borde ju vara så att kollektivtrafiken ska göra samhällsekonomisk nytta, inte att det går bussturer som ingen känner till.

Det är inte så enkelt, när Keolis planerare har lagt in turerna i Hastus gör man en fil som såsmåningom importeras i Kundtjänst system, då syns det i reseplaneraren

Ted Selander

Citat från: Bussföraren skrivet 19 augusti 2011, 10:10:40 AM
Det är inte så enkelt, när Keolis planerare har lagt in turerna i Hastus gör man en fil som såsmåningom importeras i Kundtjänst system, då syns det i reseplaneraren

Finns nu i reseplaneraren!

/Ted

nilsson212

Tack för svaren!
Ja turerna finns nu i reseplaneraren, men kommer man lägga in turerna i tidtabellerna på  SL:s hemsida ?
Det är ju antagligen så att resenärer som åker regelbundet skriver ut dessa och litar på att dom är korrekta.