En epok har tagit slut i SL området

Startat av Kvarne, 17 augusti 2011, 11:19:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Idag skådades 5228 å 5229 i Farsta. Båda gick som utbildningsvagnar å båda har fått Access urplockat. Tyckte mig även se 5222 som utbildningsvagn. Således finns inga höggolvare kvar i Söderort å således är en epok slut. TTråkigt men sant. Mig veterligen finns det nu endast CN113 i SL-trafik i Handen å möjligen Märsta.
Hurlänge vet jag inte, men de torde ligga väldigt pyrt till....trisst!
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Mikey

De 17 CN113-vagnarna i Märsta försvinner väldigt snart ja, troligen ryker den sista redan om 2-3 månader. :(

Nico

Citat från: Kvarne skrivet 17 augusti 2011, 11:19:13 AMIdag skådades 5228 å 5229 i Farsta. Båda gick som utbildningsvagnar å båda har fått Access urplockat. Tyckte mig även se 5222 som utbildningsvagn. Således finns inga höggolvare kvar i Söderort å således är en epok slut. TTråkigt men sant. Mig veterligen finns det nu endast CN113 i SL-trafik i Handen å möjligen Märsta.
Hurlänge vet jag inte, men de torde ligga väldigt pyrt till....trisst!

5228 slutade väl kanske inte heller riktigt med flaggan i topp. Detta då den i måndags kväll avslutade på linje 152 genom att få ett läckage vid Solna C och fick krokas hem.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Björn Forslund

Citat från: Mikey skrivet 17 augusti 2011, 11:23:29 AM
De 17 CN113-vagnarna i Märsta försvinner väldigt snart ja, troligen ryker den sista redan om 2-3 månader. :(

Tråkigt. Åkte med en CN113 på 560 igår. Kändes på något vis som att åka "riktig buss".

Bussmicke

Vi får glädjas över alla tagna bilder då dessa var vardagsmat..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

DEB

Väldigt trist. Tar mig friheten att lägga upp 2 bilder på när dessa bussar gick i trafik, fotades för 1 månad respektive bara 2 veckor sedan.

Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/