fd SJ 0633 numera MHCS 567 (AUU530)

Startat av bjorn_k, 01 oktober 2007, 18:19:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjorn_k

Nu kommer några (oredigerade sånär som på storleken) bilder på fd 0633 hemma på "mammas gata" (Ja min mamma bor där...)

Först en uppmaning till alla som är vana vid automat =)

sedan en rätt kass bild tagen genom fönstret (hade inte min riktiga kamera med mig så mobilen fick stå till tjänst...

Det som ser igenplåtat ut på vänster sida får väl närmast liknas vid godsrum...  ;)(aka garderob)

Det är inte jag som har valt färg och även om jag bygger husbuss så ska den bli SJ orange/vit vad det lider, det skadar ju inte någon  ;D

Ersa

Vi får väl ta en vända på Roslagsvägarna när den är klar, med linjesiffror som 646 & 649 framvevade  :D
Vem vet? Vi kanske kan få med din vagn på samma bild som Kvarnes båda, om vi har tur.

bjorn_k

Citat från: Verspieder skrivet 01 oktober 2007, 19:48:32 PM
Vi får väl ta en vända på Roslagsvägarna när den är klar, med linjesiffror som 646 & 649 framvevade  :D
Vem vet? Vi kanske kan få med din vagn på samma bild som Kvarnes båda, om vi har tur.
Det vore nånting det =) Men inte visste jag att han har två nu?? H22 och ???

Niklas Bygdestam

Vad var det för inredning i denna när den var ny hos SJ? Var det vanliga linjestolar? Eller var det en långfärdsbuss?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jeppe Hagelbäck

Denna buss har till och med hunnit med att vara bevarad som musiebuss. Ägdes av SSS Nv-Skåne.

/Jeppe

Kvarne

Citat från: bjorn_k skrivet 01 oktober 2007, 20:08:15 PM
Det vore nånting det =) Men inte visste jag att han har två nu?? H22 och ???

Ägare av fd H22 6431 och "fadder" till fd H3 6333....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep