Huvudmeny

De kör för Swebus

Startat av Staffan Sävenfjord, 16 augusti 2011, 16:16:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Några bilder på bussar som kör för Swebus.

Barks Buss i Grytgöl körde linje 830 från Borås 14.30 den 9 augusti.

Sen eftermiddag i söndags sågs följande bussar i Norrköping:
Norling Busstrafik i Nora körde på linje 844 17.25 till Örebro.

Interbus Göteborg hade kommit på linje 830.

Carlstens i Bodafors hjälpte till på linje 830 17.05 till Stockholm.

Carl Eric

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 augusti 2011, 16:16:42 PM
Några bilder på bussar som kör för Swebus.

Barks Buss i Grytgöl körde linje 830 från Borås 14.30 den 9 augusti.

Det handlade om ett haveri enligt Janne. De fick ersätta hela sträckan Stockholm - Göteborg med 1 förare som körde Norrköping - Stockholm - Norrköping och en som körde Norrköping - Göteborg och sedan hem! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Björn Lövdahl

Har Swebus "utlejning" av trafiken påbörjats mer? Är det därför de är så pass många Swebusskyltade bussar?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 16 augusti 2011, 16:44:23 PM
Har Swebus "utlejning" av trafiken påbörjats mer? Är det därför de är så pass många Swebusskyltade bussar?

Det som är konstigt här är väl Barks-bussen en vanlig tisdag, men det har vi ju fått en förklaring till. Norlings kör väl linje 844 på entreprenad eftersom den startar i Örebro och bara går fredag och söndag. Interbus och Carlstens är vanliga som förstärkare på linje 830 på söndagar sedan lång tid tillbaka.

För övrigt hörde jag nyligen en Interbus-förare i Göteborg säga att de numera kör mer för Swebus och som jag förstod det körde de också Swebus egna bussar.

Carl Eric

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 augusti 2011, 17:21:57 PM
För övrigt hörde jag nyligen en Interbus-förare i Göteborg säga att de numera kör mer för Swebus och som jag förstod det körde de också Swebus egna bussar.

Alltså ett liknande upplägg som Swebus hade i Stockholm innan 867!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Björn Lövdahl

På tal om Swebus, någon som vet hur många bussar/förare som är stationerade i Linköping?
//Björn Lövdahl

Björn Lövdahl

Det som är konstigt här är väl Barks-bussen en vanlig tisdag, men det har vi ju fått en förklaring till. Norlings kör väl linje 844 på entreprenad eftersom den startar i Örebro och bara går fredag och söndag. Interbus och Carlstens är vanliga som förstärkare på linje 830 på söndagar sedan lång tid tillbaka.

Tackar för denna information Staffan!
//Björn Lövdahl

DaViD^^

stämmer bra med 844 vi kör den tills vidare men tror turen blivit utökad så det är 3 eller 4dagar i veckan vi kör den turen
Själv kör jag den väldigt sällan körde den i somras ett par gånger och efter det har jag hört att det blivit utökat

riktigt skön tur att köra förövrigt

bra passagerare och inget stress så man kan ta det lungt på dom kurviga vägarna utan att känna sig stressad

Christer K

Citat från: DaViD^^ skrivet 27 januari 2012, 22:23:02 PM
stämmer bra med 844 vi kör den tills vidare men tror turen blivit utökad så det är 3 eller 4dagar i veckan vi kör den turen
Själv kör jag den väldigt sällan körde den i somras ett par gånger och efter det har jag hört att det blivit utökat

riktigt skön tur att köra förövrigt

bra passagerare och inget stress så man kan ta det lungt på dom kurviga vägarna utan att känna sig stressad
Linje 844 har varit ute på entreprenad förut körde den åt ETT. Står helt stilla vad det heter mera, de hade några bussar placerade i Örebro.

Och denna bussen körde jag på linje 844.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.