Veolias östgötabussar, var är de nu?

Startat av virtual1, 15 augusti 2011, 21:26:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Med tappad trafik både i Norrköping o i Motala förstår jag ju att man rensat duktigt hos Veolia i Östergötland,
men nån som vet var saker o ting tagit vägen? Vid besök i Linköping/Norrköping idag kunde jag konstatera att jag
inte såg en enda buss numrerad under #2699 (med undantag för Norrköpings 08XX i stadstrafik då), samt inte
en enda B9S?!?! - nån som vet nåt?

Peppen

Står (eller stod för några veckor sedan) många uppställda i olika depåer runt om i Östergötland.
I Linköpings Kallerstad-depå står ganska många B9S i ett hörn tillsammans med några Carrus. I Norrköpingsdepån på Stohagsgatan står både B9S, Carrus och Mercor uppställda. I Finspång står äldre Carrus och Mercor uppställda. Alla verkar vara överskrivna på Veolia Fleet Management i Lund.

I daglig trafik i Linköping syns bara MAN och Solaris, förutom de gamla vanliga stadsbussarna.

virtual1

Citat från: Tommy P skrivet 15 augusti 2011, 21:48:13 PM
Står (eller stod för några veckor sedan) många uppställda i olika depåer runt om i Östergötland.
I Linköpings Kallerstad-depå står ganska många B9S i ett hörn tillsammans med några Carrus. I Norrköpingsdepån på Stohagsgatan står både B9S, Carrus och Mercor uppställda. I Finspång står äldre Carrus och Mercor uppställda. Alla verkar vara överskrivna på Veolia Fleet Management i Lund.

I daglig trafik i Linköping syns bara MAN och Solaris, förutom de gamla vanliga stadsbussarna.

B9S:erna borde ju (med tanke på ålder) inte vara omöjliga att sätta nånannanstans/sälja kan man ju tycka?!

Sven W

Hej

2692 var faktiskt ute i trafik idag i Linköping. Alltid något.

Hälsningar Sven

Walter

Fysiskt i Lund fanns åtminstone endast en eller två äldre bussar i Östgöta-lack för en vecka sedan.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Busster

I Finspång inne i garagen står det flera Scania Vest också, De ska transporteras till Hölö skroten om någon vecka eller så.

Peppen

Kan bidra med en bild som visar en del av de B9S och Vest som står undanställda i Kallerstad-depån sedan drygt två månader. Svårt att få en överblick men jag fick det till 25-30 st bussar.

Stefan P

Hej

Har man inte fått stadsbussar i  Norrköping över, när spårvägen byggdes ut i Norrköping?

mvh Stefan P