Bilder Katrineholmsträffen 14/8

Startat av Tommy H, 14 augusti 2011, 22:53:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy H

Tog en liten tur till årets bussträff i Katrineholm, det utlovade regnet uteblev och solen sken hela tiden jag var där.

Några smakprov på de elva bussar som var där:

Fler bilder finns på min bildsida http://peppen.jalbum.net/
Besök gärna min egen bildsida - http://peppen.jalbum.net/

Ersa

Citat från: Tommy P skrivet 14 augusti 2011, 22:53:29 PM

Jahaja! Tre-fyra timmars arbete med att få till destinationsskylten i originalstil från 1959-67, och så har någon helt sonika rivit bort skylten så att en kartongbit lagad med grå vävtejp syns. Tacksamt...

bisquit

Citat från: Tommy P skrivet 14 augusti 2011, 22:53:29 PM
Tog en liten tur till årets bussträff i Katrineholm, det utlovade regnet uteblev och solen sken hela tiden jag var där.

Några smakprov på de elva bussar som var där:

Kul ser mig själv på bild i Vitgrön randig tröja vid stolpen! Var härlig buss att åka med. När jag mms:a farsgubben blev han glad och nostalgisk.

yngrot

Citat från: Ersa skrivet 14 augusti 2011, 22:57:44 PM
Jahaja! Tre-fyra timmars arbete med att få till destinationsskylten i originalstil från 1959-67, och så har någon helt sonika rivit bort skylten så att en kartongbit lagad med grå vävtejp syns. Tacksamt...

Ja det var tråkigt ..  men herr Byggdestam var nöjd med bussen ändå han ville gärna ha den varje dag .. men jisses vilken trög koppling den har ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Björn Forslund

Citat från: yngrot skrivet 16 augusti 2011, 02:41:15 AM

Ja det var tråkigt ..  men herr Byggdestam var nöjd med bussen ändå han ville gärna ha den varje dag .. men jisses vilken trög koppling den har ..

Det var konstigt med skylten. Har för mig att det stod "Dorotea" på den när vi var där.

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 16 augusti 2011, 02:41:15 AM

Ja, den är en klar favorit både för mig och Niklas. :)

Citat från: Björn Forslund skrivet 16 augusti 2011, 11:33:18 AM
Det var konstigt med skylten. Har för mig att det stod "Dorotea" på den när vi var där.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=47027.0

yngrot

fast jag var på plats måste jag nog erkänna att jag inte minns om den var så att säga Ersa skyltad 

EDIT : kika på mina bilder och tyvärr är den blankskyltad  :P

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 16 augusti 2011, 11:57:44 AM
fast jag var på plats måste jag nog erkänna att jag inte minns om den var så att säga Ersa skyltad 

EDIT : kika på mina bilder och tyvärr är den blankskyltad  :P

Nästa år planerar jag att själv ratta K90 i Katrineholm, som jag gjorde förra året. Då hade vi helt rätt fördelning med Uppsalabon Bygdestam körandes en Uppsalabuss och en Västerbottning körandes K90. Nästa år har vi förhoppningsvis även letat upp samt skruvat dit original-destinationsrullbandet till K90 som lär ligga någonstans i något förråd i Malmköping.

yngrot

Ser fram mot nästa år och får önska dig lycka till med att hitta rullbandet  du kanske hittar nått ännu roligare i nått förråd  ;)