Huvudmeny

Bila till Venedig?

Startat av Susanne, 14 augusti 2011, 17:36:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Susanne

Har någon här bilat från Sverige till Venedig?
Hur man tar sig dit är inga problem, men hur är det väl där, är det nått som rekomenderas?
Har kollar Google Earth och nu känns det som man redan varit där  :D

Är det kanske bättre att flyga än att ta bilen sommartid!

Oskar A

Nu vet jag inte hur Din resa kommer se ut i helhet men själv besökte jag staden två gånger under barndomen på 1990-talet i samband med bilsemestrar och då ställde vi bilen i parkeringsgarage i nära anslutning till båtarna som går till själva ön. Vill minnas att parkeringsplats alltså inte var något större problem även om du ska ha i åtanke att det var många år sedan.

Mvh Oskar
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Danne B.

Citat från: Oskar A skrivet 14 augusti 2011, 18:40:40 PM
Nu vet jag inte hur Din resa kommer se ut i helhet men själv besökte jag staden två gånger under barndomen på 1990-talet i samband med bilsemestrar och då ställde vi bilen i parkeringsgarage i nära anslutning till båtarna som går till själva ön. Vill minnas att parkeringsplats alltså inte var något större problem även om du ska ha i åtanke att det var många år sedan.

Mvh Oskar

Samma sak har jag upplevt fast då handlade det om barndom på 80-talet och återbesök som tonåring på 90-talet.

Minns båda resorna som mycket trevliga, men jag måste nog säga att har du tänkt sträck-köra blir det lätt trist. Passa på att se Europa på vägen med diverse stopp i små och stora städer. Dom små brukar ge mersmak så att planera in tid för spontana stopp/övernattningar är aldrig fel.

//Danne

Susanne

Tack för svaren.
Blir det en sådan resa så blir det absolut inte någon sträckkörning, det är inte semester.