Nya Dubbelleder under Test

Startat av forthemoment, 13 augusti 2011, 18:45:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

UglyJazz

Fråga: Skiljer dom sig nämnvärt från att backa en lastbil och släp med en sju meter lång dragstång emellan?
Gold Wing 1800 på fritiden, annars kört yrkesmässigt i 23 år nu...

forthemoment

Citat från: UglyJazz skrivet 16 augusti 2011, 15:42:55 PM
Fråga: Skiljer dom sig nämnvärt från att backa en lastbil och släp med en sju meter lång dragstång emellan?
Jag kan inte svara på hur det är att backa en sån lastbil då jag inte gjort det, men dom är extremt känsliga. Jag testade en utav de nya och kunde backa cirka 10 meter innan den började vika sig åt olika håll och när den väl börjar göra så är det enormt svårt näst intill omöjligt att räta upp den. Jag har lyckats backa en gång från Domkyrkan bort nästan till Grönsakstorget för att sedan svänga bort i allmänna körfältet vid ett långvarigt stopp men det är inte lätt!

Citat från: Erling.L skrivet 16 augusti 2011, 12:22:46 PM
4119 tog ett svep på Kruthusgatan idag såg najs ut

Vi var på väg på test och lämnade n Flygbuss förare som skulle hämta en buss där. Den gick riktigt bra!

danneh

Såg en idag, på Marklandsgatan som ej i trafik... Kollade däremot aldrig inv. nummer, men det va runt 14 tiden.

Bussfanatikern

Har dessa luftkonditionering även för passagerarna?

forthemoment

Citat från: Bussfanatikern skrivet 17 augusti 2011, 01:45:22 AM
Har dessa luftkonditionering även för passagerarna?

Ja, en väldigt effektiv sådan de lilla jag testat. Plomberade öppningsbara fönster har dom också som finns att öppna när/om AC:n går sönder

Bussfanatikern

Så har man väl på stomlinjebussarna i Stockholm också, alltså låsta öppningsbara fönster som kan användas när klimatanläggningen tagit semester?