Huvudmeny

Bussar i Finland DEL 1

Startat av Susanne, 12 augusti 2011, 13:09:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Susanne

Här kommer bussar som råkade hamna i min kameralins då vi var i Finland på semestern.
Hoppas de uppskattas av någon själ  ;)

swedebear

Mats Karlsson

Citat från: Susanne skrivet 12 augusti 2011, 13:09:05 PM
Här kommer bussar som råkade hamna i min kameralins då vi var i Finland på semestern.
Hoppas de uppskattas av någon skäl  ;)

Visst finns det skäl för att min själ skall gilla dessa bilder. Vad är för dörrar baktill på denna buss? Ser inte ut som en vanlig godsbuss.

swedebear

Citat från: Mats Karlsson skrivet 12 augusti 2011, 13:58:17 PM
Visst finns det skäl för att min själ skall gilla dessa bilder. Vad är för dörrar baktill på denna buss? Ser inte ut som en vanlig godsbuss.

Det ser ju onekligen ut att vara en godsbussdörr, men samtidigt finns det ju fönster ända längst bak som man ser, kanske är något väldigt smalt utrymme

L-G Lassander

Citat från: Mats Karlsson skrivet 12 augusti 2011, 13:58:17 PM

Visst finns det skäl att gilla bilderna!

Bussen är en helt vanlig godsrumsbuss i Finland. De (om jag kommer rätt ihåg) två sista sidorutorna innehåller ett gudsrum. I Finland lastas det ofta enorma mängder gods i bussarna, och därför lastas paketen för hand från golv till tak för att man skall få med allt. Skulle man, som i Sverige, lasta på pallar, skulle det gå utrumme till spill, och man skulle inte få med allt. Dessa bussar lastas i 2-4 timmar innan avgång!

Om en stund skall jag skriva ett resereportage här på snacket, och där kommer det att komma bilder på några godsrummare till.