A man, a Volvo and a piece of cheese

Startat av Mikey, 11 augusti 2011, 19:00:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Bara lite vardagligt sådär, taget i förrgår och idag :)

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

swedebear

Kul rubrik ja, men herregud vad ful den bussen på sista bilden var

Cyklisten

När kommer de nya dubbelleder i trafik?

Möllers

Fina bilder länktar komma ditt plåta i sept okt  :)

JesperO

Citat från: Cyklisten skrivet 11 augusti 2011, 22:00:57 PM
När kommer de nya dubbelleder i trafik?

Åkte faktiskt med en av de nya idag (4118, tror jag).
Bussföraren sade någonting om att det var en provkörning och att de skulle ut på riktigt om 10 dagar.
Bussen hade väl en del barnsjukdomar som till exempel krånglande dörrar samt biljettmaskiner, men annars var den väl helt okej...

Jesper

PauPut

Såg 4118 på Hjalmar Brantingsplatsen tidigare ikväll. Kunde laddat upp en bild, men tyvärr så kom kameran upp aningen för sent. :(

forthemoment

Citat från: PauPut skrivet 11 augusti 2011, 22:22:52 PM
Såg 4118 på Hjalmar Brantingsplatsen tidigare ikväll. Kunde laddat upp en bild, men tyvärr så kom kameran upp aningen för sent. :(

Jag körde lite för fort förbi dig kanske! Såg dig när du tog upp kameran! Imorgon kommer jag köra ett par bussar i test trafik igen. Varje buss skall testas utav mig i ett varv eller två, det är en del småfel som Volvo skall rätta till tills trafikstart. 22/8 kommer dom
Så imon kommer det rulla om nån vill ta bild :)

forthemoment

Citat från: JesperO skrivet 11 augusti 2011, 22:03:21 PM
Åkte faktiskt med en av de nya idag (4118, tror jag).
Bussföraren sade någonting om att det var en provkörning och att de skulle ut på riktigt om 10 dagar.
Bussen hade väl en del barnsjukdomar som till exempel krånglande dörrar samt biljettmaskiner, men annars var den väl helt okej...

Jesper

Då var det mig du åkte med! Jag skall ut å provköra alla på samma sätt innan trafik!

mushkot

Håller med om fydig rubrik! Fina bilder också  :)

4100, det är väl en av de 4 första dubbellederna som levererades?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

PauPut

Citat från: mushkot skrivet 12 augusti 2011, 08:44:32 AM
Håller med om fydig rubrik! Fina bilder också  :)

4100, det är väl en av de 4 första dubbellederna som levererades?

4100 var den första som levererades.

Bussfanatikern

Citat från: PauPut skrivet 12 augusti 2011, 17:50:44 PM
4100 var den första som levererades.
Det stämmer och då hade den nummer 801 hos GS. Sommaren 2007 så var den tillsammans med en vanlig 18-meters stomlinjebuss utlånad till Budapest i Ungern. Det var Alfabusz som tillverkar Volvobussar på licens där som testade dessa två. På dörrsidan kan man efter framdörren se Alfabusz-logotypen och på den sista rutan finns texten: A Európai leghosszabb autóbusza. Det betyder Europas längsta buss på ungerska.