Umeå: Nobina får ny trafikchef

Startat av RoggaBoy, 11 augusti 2011, 14:22:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoggaBoy

Carl Eric

Nu så har jag aldrig varit i Västerbotten, men brukar VK alltid förklara saker för sina läsare?

""Bussföretaget Nobina får nu en ny trafikchef på grund av att den tidigare lämnar sin tjänst. ""
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

RoggaBoy

Citat från: calken skrivet 11 augusti 2011, 17:42:22 PM
Nu så har jag aldrig varit i Västerbotten, men brukar VK alltid förklara saker för sina läsare?

""Bussföretaget Nobina får nu en ny trafikchef på grund av att den tidigare lämnar sin tjänst. ""
Jo, det är det VK får betalt för, att förklara så alla förstår.

Bussnissen

Frågan är väl bara vad som kommer att hända under den närmaste tiden, från en "clown" till en annan "clown".
Då menar jag inte humor direkt.
Den som tillfälligtvis ska ta över har hittills bara fungerat som en liten ängslig springpojke åt sin företrädare.
Bockat och bugat åt den Store

Ersa

Citat från: calken skrivet 11 augusti 2011, 17:42:22 PM

Jag tycker att de två Umeåtidningarna varken kan förklara vettigt eller på något sätt granska samhället. Det de klarar av är att rapportera knaggligt och lite oengagerat om olika saker, och då sällan om saker som deras läsare vill höra om.

Tredje statsmakten? Knappast.

RoggaBoy

Citat från: Ersa skrivet 12 augusti 2011, 21:36:04 PM
Jag tycker att de två Umeåtidningarna varken kan förklara vettigt eller på något sätt granska samhället. Det de klarar av är att rapportera knaggligt och lite oengagerat om olika saker, och då sällan om saker som deras läsare vill höra om.

Tredje statsmakten? Knappast.

De var bättre skrivet i dagens pappers-VK där Hans säger att han bara vill se framåt och inte bakåt på allt de gamla tråkiga som hänt.