Google maps Berlin - många dolda byggnader!

Startat av Stefan K, 10 augusti 2011, 21:22:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan K

Sitter och kollar Berlin på Google maps gatuvyer.
På flera av gatorna bl.a. i Kreuzberg, bl.a. Fidicinstrasse är många husfasader dolda, likaså vid Checkpoing Charlie.

Någon som vet skälet till att så fasader har dolts?

Döljer de beskickningar eller olämpliga klubbar?

Mats Karlsson

Carl Eric

Tyskarna är ganska negativt inställda till Google och deras bilder. Exemplevis så finns inte Google Street View alls i Tyskland...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Blue

Citat från: calken skrivet 11 augusti 2011, 09:54:44 AM
Tyskarna är ganska negativt inställda till Google och deras bilder. Exemplevis så finns inte Google Street View alls i Tyskland...

Jo det finns det!

Hamburg ZOB

Haus am Checkpoint Charlie
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Kanterberg

Citat från: Stefan K skrivet 10 augusti 2011, 21:22:00 PM
Sitter och kollar Berlin på Google maps gatuvyer.
På flera av gatorna bl.a. i Kreuzberg, bl.a. Fidicinstrasse är många husfasader dolda, likaså vid Checkpoing Charlie.

Någon som vet skälet till att så fasader har dolts?

Döljer de beskickningar eller olämpliga klubbar?

Sist jag var i Berlin fanns det rätt gott om ockuperade hus, åtminstone i Friedrichshain och Kreutzberg. Kanske tycker Google att de ofta politiska budskapen på flaggor, banderoller och affischer vid sådana fasader kan vara stötande?

groenis

Kan vara militära byggnader.
Leta efter Tegeluddsvägen 31-33 var grovpixlad liksom de flesta militära installationer.

/Lennart