Ulricehamns nya "småttingar" i trafik [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 10 augusti 2011, 15:46:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Jag svängde förbi Ulricehamn på vägen hem som hastigast idag och som tidigare meddelats var nu de nya bussarna i trafik där. De saknade inventarienummer men eftersom de tydligen ska heta 70770 och 70771 så torde de båda första bilderna visa 70771 och de båda andra 70770.

Jag såg ingen av de andra kvar vid Borås Bil så förmodligen har de övriga tre nu kommit ner till Mark.

Nettbuss 70771 på Strandgatan.

Samma buss lämnar just busstationen.

Nettbuss 70770 på Strandgatan.

Här står denna på busstationen, bakom syns Nettbuss 70057 som kommit från Borås på linje 200.

danneh

Riktigt fina är dem! Hade däremot passat ännu bättre med dubbeldörr där fram, men det är min personliga åsikt. Om någon lyckas få någon inredningsbild så lägg gärna ut den!

D_skalis

Jag var också nere på eftermiddagen och fotade dessa, men du hann lägga ut före mig.
/David
Intresserad av utryckningsfordon och bärgare
och lastbilar i alla olika utseenden
Frilansfotograf
http://www.blaljusbilder.org
www.david-sfoto.se

cobra_81

Hej!
För er som undrar så är dom riktigt sköna att köra.  ;D tyvärr så har jag bara kört dom inom området på depån.
Men enligt mina kollegor så är dom perfekta att köra med inom stan, lätta ta sig fram med.  :D
MVH/Hans-Åke

Busschaufför på Bottnarydstrafik.

Kört buss sen 2005

Bussfanatikern

Citat från: danneh skrivet 10 augusti 2011, 15:51:55 PM
Riktigt fina är dem! Hade däremot passat ännu bättre med dubbeldörr där fram, men det är min personliga åsikt. Om någon lyckas få någon inredningsbild så lägg gärna ut den!
Varför två dörrar fram och bara en i mitten? Bättre med en dörr fram och två i mitten istället så att även breda barnvagnar kommer egenom.

Walter

Kan mann gissa att syskonen i Mark får heta 70772-70774?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

lil-sis

Är det bättre fjädring/stötdämpning i dessa jämfört med MAN Lion's City 10,5m?

Bernt Talbrant

Citat från: Walter skrivet 11 augusti 2011, 08:44:15 AM
Kan mann gissa att syskonen i Mark får heta 70772-70774?

Ja det är nog högst troligt eftersom det tidigare varit en lucka i nummerserien just 70770-74.