Två nyförvärv hos Dacke Buss

Startat av Sundås, 09 augusti 2011, 12:30:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sundås

Hej!

Tillsammans med två bilder på nyförvärv kommer lite uppdateringar om bolaget jag numera jobbar i.

StensöBuss AB har fusionerats in i Dacke Buss AB, detta genomfördes i februari.

Sedan första juli så har Flexbuss Sverige AB övertagit samtliga avtal för upphandlad trafik från Dacke Buss AB. Dacke Buss AB som nu då även innefattar varumärket StensöBuss blir med andra ord ett rent bolag för beställningstrafiken i koncernen. Detta för att tydliggöra de olika affärsområdena.

I upphandlingen för skolor/färdtjänst m.m. i Kronoberg vann vi trafik för 34 fordon och vi kommer även börja köra samtlig skoltrafik i Hjo med fem fordon i augusti.

Första bilden, Dacke Buss AB/StensöBuss CPF976 utanför gamla prästgården i Nybro, vårt huvudkontor. Kommer vara placerad i Kalmar.

Andra bilden, Dacke Buss TEC724 på depån i Långasjö. Den här kommer vara stationerad i Hjo som skolbuss och beställningsbuss.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussmicke

Vilken tur man hann fota Dacke Buss som linjevagnar..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Ja, nu har man lite Flexbussar att jaga istället.  ;)

Bussmicke

Inget ont men Flexbuss låter inte lika spännande, associerar jag med färdtjänst..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås