Ett regnigt Skövde (Nobina)

Startat av Mikael T Nilsson, 08 augusti 2011, 07:01:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några vardagsbilder från ett regnigt Skövde. Nobina 5881 på högtrafiklinje 13 mot Ryd.

Nobina 5883 blir omkörd av 5982 på en korttur på linje 505 som en gång per dag (må-fr) endast trafikerar sträckan Skövde-Moholm. De flesta turer trafikerar hela sträckan till Töreboda.

Nobina 5978 på linje 613 mot Lerdala.

En av de nyare Volvo 8500-boggievagnarna i Skaraborg, vagn 6876, som förmodligen är Lidköpingsbaserad. Vilket är det högsta numret i 68xx-serien i Skaraborg? Jag har en notering om 6878.
Det lägsta numret lär vara 6865.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 08 augusti 2011, 07:01:59 AM

En av de nyare Volvo 8500-boggievagnarna i Skaraborg, vagn 6876, som förmodligen är Lidköpingsbaserad. Vilket är det högsta numret i 68xx-serien i Skaraborg? Jag har en notering om 6878.
Det lägsta numret lär vara 6865.

Jag har även hittat en uppgift om att 6877-6878 kan vara placerade i Vänersborg. I så fall är 6876 det högsta numret i 68xx-serien i Skaraborg.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

swedebear

Kul med kort från Skövde, har en god vän som kör buss där

Kinslayer

På första bilden skymtar man en av våra gasbussar (7180-7184) som trafikerar linje 6 som går till Ryd via handelsområdet Stallsiken och det nya bostadsområdet Trädgårdsstaden. På näst sista bilden som är tagen vid SLA-huset kan man se att kuren har ersatts av en skylt....busskuren blev bortsopad av bakpartiet på en Scania Omniexpress i vintras....tror det var 7301. Den kuren var väldigt nära placerad så man fick tänka sig för där när man körde buss med styrbar boggie. Denna gången stod det en bil parkerad framför bussen som då lade över för mycket och vips så var den kuren ett minne blott....och ett par rutor fick ersättas på bussen!

För övrigt trevligt med bilder från Skövde!

Walter

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 08 augusti 2011, 08:46:50 AM
Jag har även hittat en uppgift om att 6877-6878 kan vara placerade i Vänersborg. I så fall är 6876 det högsta numret i 68xx-serien i Skaraborg.

Uppgifter som baserar sig på läget vid leverans. Kan ha ändrats sedan dess.

6865-6867 Skövde
6868-6876 Lidkoping
6877-6880 Vanersborg
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael T Nilsson

Citat från: swedebear skrivet 08 augusti 2011, 09:43:29 AM
Kul med kort från Skövde, har en god vän som kör buss där

Citat från: Stellan S skrivet 08 augusti 2011, 11:54:49 AM
På första bilden skymtar man en av våra gasbussar (7180-7184) som trafikerar linje 6 som går till Ryd via handelsområdet Stallsiken och det nya bostadsområdet Trädgårdsstaden. På näst sista bilden som är tagen vid SLA-huset kan man se att kuren har ersatts av en skylt....busskuren blev bortsopad av bakpartiet på en Scania Omniexpress i vintras....tror det var 7301. Den kuren var väldigt nära placerad så man fick tänka sig för där när man körde buss med styrbar boggie. Denna gången stod det en bil parkerad framför bussen som då lade över för mycket och vips så var den kuren ett minne blott....och ett par rutor fick ersättas på bussen!

För övrigt trevligt med bilder från Skövde!

Roligt att ni uppskattade bilderna :-) Intressant berättelse om kuren. Ominexpressbussarna med styrbar boggie är ju så pass nya så det var väl först efter det att de tagits i trafik som placeringen av kuren blev ett problem.

Citat från: Walter skrivet 08 augusti 2011, 13:09:42 PM

6865-6867 Skövde
6868-6876 Lidkoping
6877-6880 Vanersborg

Tack för dessa uppgifter. Är Mariestad satellitdepå till Lidköping eller Skövde? 6869-6871 verkar vara vanliga på linjerna kring Mariestad.
Men som du säger kan vagnarna ha flyttats om sedan nyleverans.
Vänliga hälsningar,

Mikael

ResVille

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

ResVille

Citat från: Walter skrivet 08 augusti 2011, 13:09:42 PM

6865-6867 Skövde
6868-6876 Lidkoping
6877-6880 Vanersborg

6872 - 6876 Finns i Lidköping.

Bussmicke

Namne, du som har svävat runt i Skövde, har inte du hittat den där udda stadsbussaen som ingen vet Nobinanumret på?
Minns inte om det var en Violvo 7700 eller så.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 22 augusti 2011, 00:02:40 AM
Namne, du som har svävat runt i Skövde, har inte du hittat den där udda stadsbussaen som ingen vet Nobinanumret på?

Nej, dessvärre inte. Jag hittade den inte ens i depån i Skövde.  Det lär vara (ha varit?) en 7700-vagn.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 22 augusti 2011, 00:02:40 AM

Den heter 7392
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JARL

Kul med bilder från Skövde, Var där igår och såg en massa bussar
Stan har växt jättemycket sen jag var där senast
Beställde en Print från Bilregistret och såg att det fanns 98 Fordon

Ett par personbilar men mellan 90 till 95 Bussar verkar vara registrerade på Skövde

Walter

Citat från: JARL skrivet 25 augusti 2011, 22:16:20 PM
Kul med bilder från Skövde, Var där igår och såg en massa bussar
Stan har växt jättemycket sen jag var där senast
Beställde en Print från Bilregistret och såg att det fanns 98 Fordon

Ett par personbilar men mellan 90 till 95 Bussar verkar vara registrerade på Skövde

Hade varit en intressant lista att få tillgång till.