Det är inte alltid bra med staket.

Startat av Jeppe Hagelbäck, 30 september 2007, 20:35:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jeppe Hagelbäck

Veolia 0546 i Tingsryd tidigare i dag.

/Jeppe

Bussmicke

Trevligt så den finns kvar.
Skolbuss?

Du vet, i brist på bröd får man äta limpa..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 30 september 2007, 20:41:24 PM
Trevligt så den finns kvar.
Skolbuss?

Du vet, i brist på bröd får man äta limpa..

Har letat efter något filter som skulle kunna ev. automatisera borttagning av staket i Photoshop, nån som vet om det existerar? Staket världen över ser ju rätt lika ut, så det vore inte helt omöjligt att nån kommit på nån algoritm för att eliminara dem tycker jag...

Jonas Strömblad

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

En annan tog sig in på området, den 11 september ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Sundås skrivet 30 september 2007, 22:23:55 PM

En annan tog sig in på området, den 11 september ;)

Jo, det var din bild jag hade i tankarna.
Dock stod den betydligt sämre till i dag.

Sundås

Citat från: Jeppe Sörensson skrivet 30 september 2007, 22:31:03 PM
Jo, det var din bild jag hade i tankarna.
Dock stod den betydligt sämre till i dag.

Aah, där ser man ;)

Bussmicke

//Bussmicke.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 01 oktober 2007, 01:27:27 AM
Går denna som skolbuss eller linje?

Linje 000? Inte snyggt med det helgula fältet heller.
På dessa Broseskyltar finns det oftast helsvarta fält, både för siffrorna och destinationen.

scaniaolsson

En spontan känsla är att denna tidigare gått hos Linjebuss i Ängelholm, man hade flera vagnar på 540-serien. Vill minnas att 541, 543 & 546 var Volvo. I så fall lär någn av dom dessutom i ett ännu tidigare liv gått hos numera saligt insomnade Margretetorps Bussarna.

Anledningen till att jag skrev Linjebuss är att det är så länge sedan, tror aldrig det ens hann med att bli Connex i Ängelholm innan man tappade sin trafik till Swebus. Mina minnen till 540-serien lär var från runt 1997-99. (Suck man börjar bli gammal)  :D

Mvh
Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Sundås

Citat från: scaniaolsson skrivet 01 oktober 2007, 21:50:14 PM
En spontan känsla är att denna tidigare gått hos Linjebuss i Ängelholm, man hade flera vagnar på 540-serien. Vill minnas att 541, 543 & 546 var Volvo. I så fall lär någn av dom dessutom i ett ännu tidigare liv gått hos numera saligt insomnade Margretetorps Bussarna.

Anledningen till att jag skrev Linjebuss är att det är så länge sedan, tror aldrig det ens hann med att bli Connex i Ängelholm innan man tappade sin trafik till Swebus. Mina minnen till 540-serien lär var från runt 1997-99. (Suck man börjar bli gammal)  :D

Mvh
Scaniaolsson

Visst är det så.