Nobina linjesatte nya "dubbeldäckaren" idag...

Startat av bjorn_k, 05 augusti 2011, 00:05:58 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjorn_k

Närmare bestämt buss 677 avgången från Ua reseC kl 19.18. Förmodligen avgÅngen från Norrtälje innan det också ;)

De som klagar på att nobina bara "slänger in" de gamla Vegorna på 677 får tänka om! :)

Mikael Ringmarck

Ojoj, så ståndaktigt man fick åka då. Undrar om någon höjde på ögonbrynen?  :D

bjorn_k

Jag blev glatt överraskad, ävenså alla som klev på längs vägen :)

Ersa

Attans att
1: Bilder saknas!
2: Jag själv inte hann bli först med att mygla ut en VDL till Uppsala och tillbaka. 8)

Nåja, detta lär kanske ske fler gånger under avtalsårens gång.

bjorn_k

j***a osis att
1: Jag hade ingen kamera och mobilen hade total batteritorsk
2: Jag därmed inte kunde kontrollera internettäckningen längs 77:an.

Chauffören såg mer än nöjd ut, och bra musik spelade han också!

Dessutom såg man ju så mycket nytt i landskapet från "en våning upp" :)

Ersa

Jag har nu fått bekräftat att VDL på 677 är fullt tillåtet enligt avtalet, och kan komma att ske fler gånger i framtiden. :)

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 06 augusti 2011, 18:38:35 PM
Jag har nu fått bekräftat att VDL på 677 är fullt tillåtet enligt avtalet, och kan komma att ske fler gånger i framtiden. :)

Kanske av omloppstekniska skäl?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Omnilasse

Citat från: Bussmicke skrivet 06 augusti 2011, 21:57:45 PM
Kanske av omloppstekniska skäl?
Eller för närvarande kanske snarare vid vagnbrist. Genom att Nobina nu har avlösning konsekvent vid Norrtälje busstation - i regel även för förarpaus - blir det ju knappast någon vinst att lägga in sådana omlopp - då kan ju föraren lika gärna byta buss. Dessutom måste man då installera UL:s biljettautomat i alla 25 dubbeldäckare. Men det kan ju vara så att man väljer att ha en dubbeldäckare som förfogande förstås.

Ersa

Citat från: Omnilasse skrivet 06 augusti 2011, 22:41:06 PM
Dessutom måste man då installera UL:s biljettautomat i alla 25 dubbeldäckare. Men det kan ju vara så att man väljer att ha en dubbeldäckare som förfogande förstås.

Framöver, när BIMS äntligen har ersatt Almexmaskinerna i UL-trafiken kanske det går att få portabla UL-kortläsare i samma storlek som dagens handhållna SL-Acesskortläsare. Det skulle underlätta en hel del vid snabba bussbyten.

Grundtanken är enligt mig att "allt" ska kunna köras på "allt". Eller åtminstone "det mesta" ska kunna köras på "det mesta", utan större ombyggnader.

lil-sis

Vi mötte den på 77an precis vid Östunakorset ;D

Björn Ax

Citat från: Ersa skrivet 07 augusti 2011, 01:05:47 AM
Framöver, när BIMS äntligen har ersatt Almexmaskinerna i UL-trafiken kanske det går att få portabla UL-kortläsare i samma storlek som dagens handhållna SL-Acesskortläsare. Det skulle underlätta en hel del vid snabba bussbyten.

Grundtanken är enligt mig att "allt" ska kunna köras på "allt". Eller åtminstone "det mesta" ska kunna köras på "det mesta", utan större ombyggnader.

Ha ha. Dessa bussar lär hinna pensioneras innan BIMS kommer.  ;D

Ted Selander

Citat från: Ersa skrivet 06 augusti 2011, 18:38:35 PM

Konstigt vore det annars. Avtalet reglerar inte antalet våningar, endast färg och standard. Trevligt initiativ (eller slump) hursomhelst.
Apropå, är du pådrivare i det kommande projektet att få skuret ut litet mer av maskeringen upptill på destskylten, så prickarna kommer fram?

/Ted