Smygtitt på Nacka/Värmdös nya bussar (För er som vill vänta, läs då ej detta!:P)

Startat av Andreas91, 03 augusti 2011, 20:36:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Japp, via ett tips så drog jag idag ut i Nacka och Värmdö, i jakt på lite av de nya bussarna som snart börjar rulla på 400-linjerna. Det vart en jakt och det gav även lite resultat, vilket var riktigt trevligt! :) Här kommer dagens fångst i bilder. Vi börjar med två boogie-woogie... Ooops, förlåt. Jag menar.. ehh... "Boggie-woggie"! ;D:

I Gustavsberg var Keolis 5611 ute och rullade:

I Orminge Centrum poppade det inte upp någon ny buss, så jag tog mig ner till Björknäs Centrum och ställde mig vid den mycket närbelägna depån!  ;) Först ut vart Keolis 5607:

En f.d. Norrtäljebo befann sig på depån, nämligen Keolis 6673:

Sist, men inte minst, så vart det lite regional-MANar. Här står Keolis 7042, 7060, 7061 m.fl. (I bakgrunden syns även Björknäs stiliga övningskörningsbussar :D):

och sist ut en av dom MAN:ar som idag var ute och rullade, Keolis 7056:

Hoppas att denna förtitt uppskattades!  ;) Om knappt en månad smäller det, ses då!  ;D

5783

Stiligt  ;)

Ovant med Scania och MAN i N/V. Lär ta ett tag innan man vänjer sig vid det.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Ax

Fredrik Klint

Ta inte illa upp nu Andreas men skulle inte du lämna forumet och lägga ner bussfotandet?  ;)
Tycker det är kul att du hänger kvar! Trevliga bilder  :).

Andreas91

Citat från: Fredrik Klint skrivet 04 augusti 2011, 00:22:52 AM
Ta inte illa upp nu Andreas men skulle inte du lämna forumet och lägga ner bussfotandet?  ;)
Tycker det är kul att du hänger kvar! Trevliga bilder  :).
Jo... Ehm... Snart så...  ;D Norrtäljebussarna och Keolis nya vagnar hade jag planer på att fotografera, men därefter så har jag tänkt att sluta med bussfotografering.  ;)
Jag ser det som en check på Norrtäljebussarna nu, men jag lär resa runt på den stora "Keolis-dagen" också - det kan jag lova!  :P

Tack för att du gillade bilderna - jag har sagt det tidigare, men jag gillar det här forumet starkt, med många trevliga medlemmar, intressanta fordon och konversationer som poppar upp! Jag tycker att det är roligt att vara med! :)

Camilla

Fina bilder på våra nya bussar som snart böjar att rulla på Nacka/Värmdös vägar