Fulbuss vid SL:S sydände

Startat av DEB, 01 augusti 2011, 23:41:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DEB

Hade velat göra en bildgåta av var bilden är tagen, men orkar inte sudda ut linjenumret på hållplatsskylten. :P Ankarudden (Torö) i eftermiddags är det!
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Tommy E

Trevlig bild, men synd att den annars snygga bussen ser ut som den gör... :-\
Jag hade nog inte klarat bildgåtan, trots att jag har varit där. :P Ur den här vinkeln ser det lite annorlunda ut jämfört med min minnesbild.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

bisquit

Äh bortsett från lite skrapmärken och nån buckla så är ju bussen hel och fin. Inga fel på den bussen. Dock har chauffören till bussen inte orkat stänga igen luckan efter att ha stängt av huvudströmbrytaren som sitter bakom höger lyse.  8)

j-a

Citat från: bisquit skrivet 02 augusti 2011, 16:48:13 PM
Äh bortsett från lite skrapmärken och nån buckla så är ju bussen hel och fin. Inga fel på den bussen. Dock har chauffören till bussen inte orkat stänga igen luckan efter att ha stängt av huvudströmbrytaren som sitter bakom höger lyse.  8)
Då har dom flyttat huvudströmbrytaren,när vi hade dessa 43xx vagnar i dalarna satt den bakom mittluckan

Cyklisten

Brukar det inte finnas två brytare, en på plus-sidan som låter strömmen gå till vissa utvalda funktioner och en på jord/minus-sidan (ofta vid batterilådan) som stänger av för gott?

j-a

Citat från: Cyklisten skrivet 02 augusti 2011, 23:49:51 PM
Brukar det inte finnas två brytare, en på plus-sidan som låter strömmen gå till vissa utvalda funktioner och en på jord/minus-sidan (ofta vid batterilådan) som stänger av för gott?
Har inget minne av att det fanns på dessa vagnar när dom kom nya till dalarna 1999 iallafall.

Ersa

Citat från: Cyklisten skrivet 02 augusti 2011, 23:49:51 PM

Jajamen. Den senare används dock endast av behörig personal vid svetsning, bärgning, olyckor eller stora arbeten.

buskörare

Det är möjligtvis inte den snyggaste buss som tillverkats, men helt underbar att köra! Ligger som ett strykjärn på vägen, det är en ren njutning att köra motorväg med en sån. I alla fall dom 4 (som sen blev 3) vi hade i Örebro.

Bussföraren

Citat från: Ersa skrivet 03 augusti 2011, 04:26:00 AM
Jajamen. Den senare används dock endast av behörig personal vid svetsning, bärgning, olyckor eller stora arbeten.

Huvudströmbrytare resp Batterifrånskiljare, två skilda saker som sagt ;)

BadTab

Citat från: j-a skrivet 02 augusti 2011, 23:35:02 PM
Då har dom flyttat huvudströmbrytaren,när vi hade dessa 43xx vagnar i dalarna satt den bakom mittluckan

De flyttades i vintras i samband med montering av P8-koppling på dessa..