Huvudmeny

Fd Arriva 6641...

Startat av Fredde, 30 juli 2011, 16:27:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

... tillhör numera Keolis.

BLS716 hos MAN, Lindvreten 2011-07-30.

Anders Lundén

Keolis 7492. Trolig placering Söderhallen, dock ej spikat.
// Anders

Fredde

Citat från: Anders Lundén skrivet 30 juli 2011, 17:50:45 PM
Keolis 7492. Trolig placering Söderhallen, dock ej spikat.
// Anders

Okej tack för info! Såg även fd 6642, 6647 och 6649, dock fortfarande i JLT-färger.

Fredrik Klint

Hänger uppenbarligen inte alls med... Trodde de nya MAN kortvagnarna till Stockholm skulle vara nya och inte begagnade?

Ted Selander

Citat från: Fredrik Klint skrivet 30 juli 2011, 18:46:16 PM
Hänger uppenbarligen inte alls med... Trodde de nya MAN kortvagnarna till Stockholm skulle vara nya och inte begagnade?

Både och!
Såväl nio beg. från Jönköping + de 13 nya finns redovisade i tidigare trådar.

/Ted

Fredrik Klint

Citat från: Ted S skrivet 30 juli 2011, 18:49:58 PM
Både och!
Såväl nio beg. från Jönköping + de 13 nya finns redovisade i tidigare trådar.

/Ted

Tack för infon.  :)
De tretton nya blir ju 7479-7491, eller hur? Plus ytterligare nio som alltså blir 7492-7500? Det blir precis i såna fall att man lyckas klämma in dem, 7501 och uppåt är ju upptagna nummer!

Ted Selander

Citat från: Fredrik Klint skrivet 30 juli 2011, 19:00:18 PM
Tack för infon.  :)
De tretton nya blir ju 7479-7491, eller hur? Plus ytterligare nio som alltså blir 7492-7500? Det blir precis i såna fall att man lyckas klämma in dem, 7501 och uppåt är ju upptagna nummer!

Jodu, det finns en tanke med allt!  ;)

/Ted

Fredrik Klint

Citat från: Ted S skrivet 30 juli 2011, 19:37:15 PM

/Ted

Tur eller skicklighet?  ;)

Enzo

Hoppas man fått bukt med den hopplösa ryckiga gången. När dessa kördes i Jönköping var dom inte alls roliga att har och göra med. Hoppas vagnarna får ett bättre liv i Sthlm än vad dom fick i Jönköping.

Walter

Citat från: Enzo skrivet 31 juli 2011, 06:58:22 AM
Hoppas man fått bukt med den hopplösa ryckiga gången. När dessa kördes i Jönköping var dom inte alls roliga att har och göra med. Hoppas vagnarna får ett bättre liv i Sthlm än vad dom fick i Jönköping.

På andra håll har ju liknande problem haft att göra med kvalitén på gasen.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

5783

Och givetvis blir det ett annat stolstyg på dessa än alla andra innerstadsvagnar? Jag blir så trött på att inget kan vara enhetligt och snyggt i SL-trafiken. Det är väl bara att klä om stolarna som Nobina gjorde när de skickade 55xx vagnarna till Norrtälje? Fattar inte att SL inte inför ett enhetligt stolstyg för alla deras fordon, tåg såväl som bussar och spårvagnar. Och bort med Lasse Åbergs tyg det är så förbannat fult och det håller sig inte snyggt i mer än 1 år. Inget ont om Lasse Åberg men jag gillar varken designen eller kvalitén på tyget.

Johan B

Citat från: Daniel S skrivet 31 juli 2011, 10:57:49 AM
Och givetvis blir det ett annat stolstyg på dessa än alla andra innerstadsvagnar? Jag blir så trött på att inget kan vara enhetligt och snyggt i SL-trafiken. Det är väl bara att klä om stolarna som Nobina gjorde när de skickade 55xx vagnarna till Norrtälje? Fattar inte att SL inte inför ett enhetligt stolstyg för alla deras fordon, tåg såväl som bussar och spårvagnar. Och bort med Lasse Åbergs tyg det är så förbannat fult och det håller sig inte snyggt i mer än 1 år. Inget ont om Lasse Åberg men jag gillar varken designen eller kvalitén på tyget.

Varför är enhetligt tyg så viktigt? Är det inte bättre att spara pengarna som en omklädning av alla stolar skulle kosta till städning och underhåll istället. Det viktigaste måste ändå vara att klädseln är hel och ren? 

Bussmicke

Citat från: Ted S skrivet 30 juli 2011, 19:37:15 PM

/Ted

För en gångs skull fyller man upp en numerserie istf. att alltid börja på en ny...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Johan B skrivet 31 juli 2011, 11:27:14 AM
Varför är enhetligt tyg så viktigt? Är det inte bättre att spara pengarna som en omklädning av alla stolar skulle kosta till städning och underhåll istället. Det viktigaste måste ändå vara att klädseln är hel och ren? 

Håller med, visst är enhetlighet snyggt men inte till vilket pris som helt...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

5783

Priset är ju en struntsumma om man jämför med annat slöseri som att t.e.x byta bussar som fungerar hur bra som helst bara efter ett visst antal år... Eller för delen SLs egna dekaler som bara lossnar hela tiden. De är ju inte heller gratis, eller ska vi ta spärrarna i t-banan som inte hindrar en enda som vill planka in i t-banan? Listan kan göras hur lång som helst. Telia bytte logotyp nyligen för 250 miljoner så pengar finns det tydligen. Jag säger inte att den enhetliga klädseln behöver införas över en natt men SL kunde ju arbeta för att på sikt införa det. Så mycket utsocknes bussar rullar det ändå inte i SL-trafiken. Max 10% skulle jag tro om ens det.