Huvudmeny

Brand i SL-buss

Startat av rengmark, 27 juli 2011, 01:24:32 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

rengmark

Mikael Ringmarck

Med tanke på att det skedde på Solhemsvägen i Spånga så måste det vara en av Nobina Lundas vagnar som rullat på linje 117. Det inträffade alltså i lördags morse. Alltid tråkigt när det händer.

MrX

Citat från: Mrbuss skrivet 27 juli 2011, 12:02:18 PM
Med tanke på att det skedde på Solhemsvägen i Spånga så måste det vara en av Nobina Lundas vagnar som rullat på linje 117. Det inträffade alltså i lördags morse. Alltid tråkigt när det händer.

4661 om jag inte minns galet

Mikael Ringmarck

Citat från: MrX skrivet 27 juli 2011, 12:42:17 PM

:o Ajaj, den såg jag för inte så många dagar sedan. Den var lite speciell sett bakifrån eftersom man i Botkyrka målat en del av mellanrummet mellan motorlucka och bakruta mörkgrått. Förmodligen någon ligist som roat sig med att skriva en tagg där och så tog man det man hade till hands, dvs den färg som ska vara till stolsryggarna  :)

robbanswe

Citat från: MrX skrivet 27 juli 2011, 12:42:17 PM

Du minns helt utmärkt, MrX!
Vagn 4661 är "offret" för branden...

[ Bilderna är från en mobilkamera ]

//R

Mikael Ringmarck

Tack för bilderna Robban  ;) Så sorgligt....jag har inga dåliga minnen av just den bussen. Inga bra heller vad jag kommer på just nu.  :P
De är rätt lika alla 46-vagnar.

MrX

Har man fått reda på orsaken ännu? Jag kunde inte se något på intranätet i förmiddags om det åtminstone

Bussföraren

Med tanke på den sista bilden kan man gissa sig till att det rör sig om en bränsleläcka från en spridare/rör eller kanske även en skuren turbo