Huvudmeny

Nu historia

Startat av Jonas Strömblad, 26 juli 2011, 12:46:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad


Här om dagen satt jag och kikade lite på "gamla" bilder.
Bland många andra hittade jag denna H8 som jag tydligen rattade i oktober 2005! En trevlig busstyp  :)
/J

Martin Maltkvist

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 26 juli 2011, 12:46:10 PM

Här om dagen satt jag och kikade lite på "gamla" bilder.
Bland många andra hittade jag denna H8 som jag tydligen rattade i oktober 2005! En trevlig busstyp  :)
/J
Ser man på, en grunka:)
Det känns so+m att bilden är tagen i Kista... Rätt eller fel?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Jonas Strömblad

Jepp! Alldeles rätt
/J

DEB

En underbar buss! ...Som jag tyvärr inte uppskattade när de var som vanligast.  :-\
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Matte

Oj... Den har man rattat flera gånger innan Täby snodde bussen från Handen.

Mikael Ringmarck

Stiligt. Så mycket mer grönska det var där då. Idag känns det mer sterilt med näst intill bara betong.  :(

5783

Citat från: Mrbuss skrivet 27 juli 2011, 15:03:31 PM
Stiligt. Så mycket mer grönska det var där då. Idag känns det mer sterilt med näst intill bara betong.  :(

Som på så många andra platser.

Trevlig bild. Hade önskat att jag haft samma kamerautrustning under slutet av 90-talet som jag har nu.

Hasse L



Kan bidra med en tidig bild på 4392, ännu med de ursprungliga, eleganta rullbanden i skyltskåpet.

yngrot

Vad trevligt med dessa gula rullband som verkligen syntes bra till skillnad mot dagens varianter..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Visst var rullbanden både snyggare och tydligare. Men tyvärr lite väl opraktiska både vid tillfälliga och permanenta flyttar till ett annat trafikområde. Samt långsamma att skylta om för föraren även om rullarna snurrades runt av elmotorer.

Idag klarar ju alla 1900 st SL-bussar att skyltas om till alla linjer med bara några knapptryck på pekskärmen. Och samtidigt ställer komradion om sig till tillhörande trafikområde. Jämför alla "utsocknes" Nobinavagnar som gör tillfälliga inhopp på 676 dessa dagar, och som som därefter direkt återgår till sina depåer i söder.

yngrot

Jo visst har du rätt Ersa men när man vart med ett tag blir man lite nostaligisk när man ser sånt här.  Som sagt inte alltid det blir tydligare eller bättre än förr ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina