Huvudmeny

Nattblixtrar

Startat av jocke, 22 juli 2011, 03:02:49 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Åskar och blixtrar som fan här just nu, sån där brutal åska som man nästan blir lite rädd för :-)
Tänkte försöka fånga blixten på bild, men pga taskigt läge och dålig sammarbetsvilja av blixten blev de så där. Dessa två bilder var dock rätt kul. Närmare förklaring behövs knappast.

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Peter Rost

Fast ett riktigt praktåskväder kan vara dj--ligt fascinerande tycker jag, särskilt nattetid. ;) Här i Stockholmstrakten har det inte mullrat särskilt mycket denna sommar trots att det bitvis varit både varmt och kvavt.

/Peter

Andreas91

Jag är också en sån person som är fascinerad av blixtar. Visst, jag kan tycka att dom ibland kan vara lite halvsnubbiga, men jag har så att säga respekt för dem. En del andra i vårt land, särskilt i Mälardalen, verkar dock inte ha haft det lika roligt....: http://www.dn.se/nyheter/sverige/kraftigt-askvader--37-000-blixtnedslag

Mölle-Mats

Ja att fånga åksväder - och fr a blixtarna - på bild är inte lätt. Jag fick dock till några halvhyfsade bilder på ett åskväder ut över havet här utanför Mölle i början av sommaren: