Huvudmeny

Nyleverans

Startat av Johnny E, 17 juli 2011, 19:18:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johnny E

Nu har våra två Sprintrar kommit. De ska, tillsammans med AX25 och AX26, gå som skolbussar utanför Eskilstuna.

AX27 - LPP 967

AX28 - LPP 966

/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås

Martin Maltkvist

Citat från: Johnny E skrivet 17 juli 2011, 19:18:33 PM
Nu har våra två Sprintrar kommit. De ska, tillsammans med AX25 och AX26, gå som skolbussar utanför Eskilstuna.

AX27 - LPP 967

Sprinter är en härlig modell att köra:D
NU vet jag en i Eskilstuna som kommer att jaga dem med kameran ;)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Optimal

Jo. Hellre nya Sprinter, än nya Iveco eller Renault. Bara Sprinter och Crafter som har rymliga hytter

Taunusch

Trevligt! Skolbarnen kommer att få åka en hel del Sprinter eftersom Tuna Trafik också investerat i tre sådana.

Kommer Axelssons Turisttrafik att ha något garage i Eskilstunatrakten?

Bussmicke

Aha, så LPP966 har blivit AX28 nu. Fotade den 1/7. Står de där hela tiden eller?
Tänkte ta en tur nån dag o fota AX27 som jag inte har.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johnny E

Citat från: Bussmicke skrivet 17 juli 2011, 23:25:27 PM
Aha, så LPP966 har blivit AX28 nu. Fotade den 1/7. Står de där hela tiden eller?
Tänkte ta en tur nån dag o fota AX27 som jag inte har.

Hela tiden vet jag inte om de står vid garaget, men det är nog ganska stor chans att hitta dem där.

Johnny E

Citat från: Taunusch skrivet 17 juli 2011, 22:42:57 PM
Trevligt! Skolbarnen kommer att få åka en hel del Sprinter eftersom Tuna Trafik också investerat i tre sådana.

Kommer Axelssons Turisttrafik att ha något garage i Eskilstunatrakten?

Näe inte vad jag vet, däremot kommer det nog att förekomma att bussarna "hemgarageras" hos respektive förare.

Bussmicke

Citat från: Johnny E skrivet 17 juli 2011, 23:28:11 PM
Hela tiden vet jag inte om de står vid garaget, men det är nog ganska stor chans att hitta dem där.

Kan väl alltid ringa innan..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.