91an i Rautas...(Bilder)

Startat av Patrik, 16 juli 2011, 22:20:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Bussmicke

OT: Gäller detta Edlunds trafik också att det är 2 olika företag? (Den i Öregrund då och den i Alunda nu)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 18 juli 2011, 12:39:52 PM
OT: Gäller detta Edlunds trafik också att det är 2 olika företag? (Den i Öregrund då och den i Alunda nu)

Nej, där är det samma företag om än med ny ägare och hemvist. Dagens Edlunds Trafik AB registrerades under nuvarande namn och organisationsform år 1972 men har rötter till 1927.

Jag får revidera det jag skrev om Kiruna Trafik AB lite. Bussverksamheten i Kiruna såldes till Linjebuss i februari 1995. Tydligen behöll dock familjen Persson firmanamnet för det var detta som såldes till familjen Iivari år 1998, samma år som nuvarande Kiruna Trafik AB registrerades i bolagsregistret. Vad jag vet ingick inga bussar i köpet. Men det finns alltså ett lite större samband än vad jag skrev förut.
http://www.kirunatrafik.se/om

Bussmicke

Okej, då skulle man kunna samla gamla och nya bilder i samma mapp, Eller?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 18 juli 2011, 12:57:10 PM
Okej, då skulle man kunna samla gamla och nya bilder i samma mapp, Eller?

Ja, det avgör du ju själv. Både Edlunds Trafik AB och Kiruna Trafik AB har haft en tid då de inte kör några bussar men det är väl därför inte fel att samla bilderna i samma mapp. Hur gör du med bussbolag som bytt namn. Orusttrafiken och Nettbuss t ex. Eller med Strömma Buss? Det gamla företaget Strömma Buss i Strömsnäsbruk fick ju sitt namn uppköpt av Strömma-koncernen och heter i dag Fiboka Buss.

Jag tror bara det går att ge ett svar: du gör som du vill och man kan inte säga att du gjort fel hur du än gör.

Bussmicke

Byter de namn sorteras bilderna efter det nya namnet.
En del bolag har ju så att säga haft olika namn, varit vilande osv.
//Bussmicke.