People Travel Group - satellitdepå Häggvik

Startat av Mikael T Nilsson, 16 juli 2011, 15:57:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Passerade Häggviks industriområde idag och såg att People Travel Group (eller heter det fortfarande FAC?) har uppställning av bussar hos Volvo där. Jag hade för mig att Råstas satellitgarage Häggvik (hos Volvo) där de 16 H23-vagnarna 6451-6466 upphörde under 90-talet.

Hur många bussar är stationerade i detta satellitgarage? Jag såg ett antal Volvo B12/van Hool-ledvagnar där samt en Viking Line-buss tillhörande bolaget. På väg därifrån dök även bussen på bilden upp på väg in mot depåområdet.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Emil.G

Tackar för bilden, nu vet jag äntligen vart People travel group har sin bussdepå funderade det ett bra tag när jag åkte på kryssning idag och åkte då med deras bussar Norrtälje-Kapellskär t/r. :) Det är trevliga bussförare även om det blev lite jobbigt för en viss chaufför när folk står precis bredvid chauffören och röker även om denne chaufför bad dem som rökte att backa tre steg.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Emil.G skrivet 16 juli 2011, 21:41:15 PM
Tackar för bilden, nu vet jag äntligen vart People travel group har sin bussdepå funderade det ett bra tag när jag åkte på kryssning idag och åkte då med deras bussar Norrtälje-Kapellskär t/r. :) Det är trevliga bussförare även om det blev lite jobbigt för en viss chaufför när folk står precis bredvid chauffören och röker även om denne chaufför bad dem som rökte att backa tre steg.

Roligt att kunna hjälpa till  :)
Det är mycket möjligt att PTG-bussar som trafikerar Viking Line även är stationerade i Råsta.
Citat från: Bussmicke skrivet 16 juli 2011, 21:48:13 PM
Den där bussen lyckas man aldrig se..

För mig var det vid fototillfället första gången jag fick se denna vagn i verkligheten.
Vänliga hälsningar,

Mikael

F.Å

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 18 juli 2011, 09:57:35 AM
Roligt att kunna hjälpa till  :)
Det är mycket möjligt att PTG-bussar som trafikerar Viking Line även är stationerade i Råsta.
För mig var det vid fototillfället första gången jag fick se denna vagn i verkligheten.

PTG har inga bussar stationerade i Råsta.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Frippe Fribas

Dåvarande FAC och flygbussarna blev tillsammans med PTS "utslängda" från Råsta kort efter Busslinks övertagande av depån pga platsbrist som jag förstod saken.
FAC och flygbussarna flyttade till Häggvik och PTS till Vallentuna där depån numera används av Busslink sedan PTS gått i konkurs.
//Fredrik

Ersa

Så Häggvik är ingen satellitdepå, utan mera huvuddepån?

groenis

Det stämmer att Volvo Häggvik är depå för FAC,

/lennart

groenis

Det fanns Vaxholmsförare som föreslog att FAC skulle ta över PTS gamla depå men ledningen på FAC sa nej.

/Lennart

Mikael T Nilsson

Tack för era intressanta uppgifter. Då klarnar bilden av läget.
Vänliga hälsningar,

Mikael