Snyggaste bussen i UL-trafik (bilder)

Startat av Jacob, 15 juli 2011, 19:31:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

KR Trafik 248, Fjalars Gränd 15/7 2011





//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Möllers

Helt klart Setran är snyggare än Mercan.

Jacob

Ja den där är också riktigt snygg. Nästan så att de delar förstaplatsen. De är ju nästan likadana, som GUBs Neoplaner är lika MAN Lion's City. Men på något sätt tycker jag att Mercan är mer tilltalande :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Citat från: Jacob A skrivet 16 juli 2011, 00:06:02 AM
Ja den där är också riktigt snygg. Nästan så att de delar förstaplatsen. De är ju nästan likadana, som GUBs Neoplaner är lika MAN Lion's City. Men på något sätt tycker jag att Mercan är mer tilltalande :)

Oj! Säg inte det där högt om en äkta Setraentusiast står intill! Att sänka en Setra ner till Mercedes nivå kan vara provocerande! ;D

Jacob

Fast jag är också Setraentusiast ;) Men jag är också Mercedesentusiast, så OM man nu måste bestämma sig för vilken som är snyggast så kan det bli svårt. Till exempel S416-417GT-HD jämfört med en Mercedes Travego är riktigt svårt!!

//jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Kent T

Skillnaden mellan Mercedes-Benz Intergro och Setra MultiClass (UL) med rak front som på bilderna är hårfin. Bortsett från fronten och bakstammen är det detaljer i inredningen som t.ex. innebelysning och hatthyllor som är olika på busstyperna. Båda bussarna byggs i samma fabrik i Neu-Ulm, men egentligen är den stora skillnaden att Setran går att få med en väldig massa olika options som t.ex. GT-front, olika golvhöjder, färgade rutor m.m. Mercedes-Benz Integro är mer standardbetonad och har därmed en gynnsammare prisbild. I ren linjetrafik är det frågan om Setrans olika options behövs, såvida det inte finns speciella krav från länshuvudmannen. Ska bussen däremot merutnyttjas till beställningstrafik kan det förstås vara trevligt med en snyggare front och mörktonade sidorutor.


Mikey

Detta är enligt min mening den utseendemässigt snyggaste modellen. Men om jag skulle välja en buss efter komfort skulle jag nog ta Setran :)

yngrot

Inte för att jag är nån stor SETRA fan men tycker ändå den är snyggare än M-B
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Citat från: yngrot skrivet 16 juli 2011, 12:00:11 PM
Inte för att jag är nån stor SETRA fan men tycker ändå den är snyggare än M-B

  Men se, vi har ytterligare en sak gemensam  ;D

  Setra är mycket snyggarte trots att den rullat ett par längre än Integron. Kristian Larsson brukar hålla eftersina bussar.

  //Niclas

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Stefan P

Hej

Det är snygga bussar bägge två, men jag håller nog Nobina 5602 och 5603 för finare.

mvh Stefan P