En vanlig fredag i Uppsala (bilder)

Startat av Jacob, 15 juli 2011, 17:57:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Bilderna tagna idag 15/7

Först ut KR Trafik 85, här kan man jämföra gammal och ny bak..

..och här gammal och ny front

Bättre bilder på Nobina 4708

Samt bättre bilder på Nobina 4776

När denna bild togs öppnade chauffören fönstret och sa "Vad sysslar du med!?"

Nobina 5909

Sedan blev det en tur med den nyligen fixade GUB 141 till Gottsunda :) På Cellovägen fanns även GUB 117

Och sista bilden är från Enköpingsvägen, GUB 161

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

MartinMartin

Citat från: Jacob A skrivet 15 juli 2011, 17:57:56 PM
När denna bild togs öppnade chauffören fönstret och sa "Vad sysslar du med!?"
//Jacob

Han kanske trodde du var en slapp-fisa eftersom han hade parkerat på halva trottoaren  ;)

Ersa

Citat från: MartinMartin skrivet 15 juli 2011, 20:39:33 PM
Han kanske trodde du var en slapp-fisa eftersom han hade parkerat på halva trottoaren  ;)

Nej, 4776 står korrekt innanför den vita linjen. Och vad som gäller med den linjen vet jag numrera, sedan jag en gång fått en rejäl avhyvling från en kvinnlig p-vakt som ondgjorde sig att mitt vänstra framhjul stack 1-2 cm över denna vita linje... ::)

MartinMartin

Citat från: Ersa skrivet 15 juli 2011, 23:49:54 PM
Nej, 4776 står korrekt innanför den vita linjen. Och vad som gäller med den linjen vet jag numrera, sedan jag en gång fått en rejäl avhyvling från en kvinnlig p-vakt som ondgjorde sig att mitt vänstra framhjul stack 1-2 cm över denna vita linje... ::)

Jaha, så gatumarken är fram till linjen menar du? Och tomtmarkens p-förbud börjar vid lyktstolpen enligt skyltningen
så då har man alltså gratis parkering i City då?!? Skulle vara roligt att testa att parkera mellan linjen och stolpen och
se om din teori håller....

Jacob

Och där fick du med det som en gång i tiden var KRs finaste buss ;D

//Jacob

MartinMartin

Jacob

Janne Rickman

Citat från: MartinMartin skrivet 16 juli 2011, 02:42:04 AM
Jaha, så gatumarken är fram till linjen menar du? Och tomtmarkens p-förbud börjar vid lyktstolpen enligt skyltningen
så då har man alltså gratis parkering i City då?!? Skulle vara roligt att testa att parkera mellan linjen och stolpen och

Den vita linjen kom för att skilja gång- och cykelbana mot varandra. Förr gick det en cykel- och gångbana parallellt med järnvägen och sen ner mot Kungsgatan.

Janne

Ersa

Citat från: MartinMartin skrivet 16 juli 2011, 02:42:04 AM

Tja, detta var ju den specifika kvinnliga p-vaktens teori, så man vet ju aldrig om den stämmer eller inte. ::)
Hon begav sig dock iväg efter att Bussgodspersonalen dök upp med sin lilla kärra och på avstånd ropade: "Hörru! Lastning av gods är inte parkering! Den där bussen jagar du inte iväg!"

bussfan

Jacob A: fina bilder från uppsala du tagit

Jacob

lil-sis

Hur tror ni framkomligheten för oss skulle vara utan p-vakter? Alldeles strålande eller?

Står man över den där vita linjen så står man ju på trottoaren...