Buss som åker på stryk

Startat av Fridgemaster, 13 juli 2011, 19:57:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Ser ut som att det står A-J Buss på sidan.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Möllers

swedebear

Citat från: Christer K skrivet 13 juli 2011, 20:42:43 PM
Ser ut som att det står A-J Buss på sidan.

/ Christer K

Lever A-J Buss förresten nuförtiden?

5783

Maskinen som ger bussen stryk är av märket Terex-Fuchs.

Ett fint gammalt Tyskt märke som tyvärr blev uppköpta (eller ja det var väl tur det om det inte fanns en annan lösning) av Amerikanska Terex.
Men vi får vara glada att de har kvar Fuchs i namnet...

http://www.terex-fuchs.com/

Christer K

Citat från: swedebear skrivet 13 juli 2011, 21:38:53 PM
Lever A-J Buss förresten nuförtiden?

Det har återuppstått och har nu nytt namn A-J Buss Partner, litet bussbolag stort hjärta 20 år i branschen.
http://www.ajbusspartner.se/

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Fikman

Är det så man gör för att kabba en buss ;D ;D

swedebear

Citat från: Christer K skrivet 13 juli 2011, 22:19:39 PM
Det har återuppstått och har nu nytt namn A-J Buss Partner, litet bussbolag stort hjärta 20 år i branschen.
http://www.ajbusspartner.se/

/ Christer K

Aha tackar, känner ägaren sen förr, men inte träffat honom på många år nu. Han spelar/spelade ju bowling förr, på rätt så hög nivå, jag spelade också bowling, men inte på samma nivå

Lars

Det står på A-J buss hemsida numera A-J Busspartner att de finns i Karlskoga.
Men de drogs med dålig ekonomi och köptes upp av Kölabussen för några år sedan, deras bussar var helt slutkörda, en av dem brann upp på en parkeringsficka inte så långt från mig. Denna affär bidrog nog till viss del att Kölabussen fick dålig ekonomi.
Nu har de visst återuppstått i nytt namn igen i Karlskoga.
Men varför skriver man att företraget var 20 år 2009 på hemsidan när det egentligen är ett helt nytt företag med nästan samma namn?

Fikman

Citat från: Lars skrivet 14 juli 2011, 13:26:42 PM
Det står på A-J buss hemsida numera A-J Busspartner att de finns i Karlskoga.
Men de drogs med dålig ekonomi och köptes upp av Kölabussen för några år sedan, deras bussar var helt slutkörda, en av dem brann upp på en parkeringsficka inte så långt från mig. Denna affär bidrog nog till viss del att Kölabussen fick dålig ekonomi.
Nu har de visst återuppstått i nytt namn igen i Karlskoga.
Men varför skriver man att företraget var 20 år 2009 på hemsidan när det egentligen är ett helt nytt företag med nästan samma namn?

för att "köpa" sig ett gott rykte

swedebear

Citat från: Fikman skrivet 14 juli 2011, 17:26:14 PM
för att "köpa" sig ett gott rykte

Det är väl förmodligen samma ägare, dvs Asko Joula och då kan man väl antagligen göra så. Om jag inte minns fel så hade de ett väldigt gott rykte förr

Lars

Ungefär samma sanningshalt som att Nobina kört bussar i 100 år som de nu hävdar :)

Nobina - 100 år i kundens tjänst

Staffan Sävenfjord

Citat från: Lars skrivet 15 juli 2011, 00:32:00 AM
Ungefär samma sanningshalt som att Nobina kört bussar i 100 år som de nu hävdar :)

Nobina - 100 år i kundens tjänst

Jo, det är ju en klar överdrift. Men jag är i alla fall väldigt glad åt att Nobina uppmärksammar sin föregångare SJ:s busstrafik. Jag var tidigare rätt säker på att de inte skulle bry sig om det.