Huvudmeny

Uppsala 1999..

Startat av Bussmicke, 28 september 2007, 23:13:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Finns säkert en orsak och jag tror Ödlund kan det bättre än jag.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 29 september 2007, 00:45:18 AM
Kul ni uppskattade bilderna, fler finns till annat tillfälle.

Hoppas att annat tillfälle inträffar snart!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jacob med C

Trevliga bilder från Uppsala...
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 01 oktober 2007, 07:37:30 AM
Hoppas att annat tillfälle inträffar snart!

Jodå, båda påsarna som jag fick rullarna åter i från framkallningen ligger på skrivbordet.
Kommer ta lite då och då.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jocke Selling

[Från Östervåla i Norrländskt manér..
På den tiden skulle Marc jobbat i "Våla"..

Hade han gjort det, hade han ändå inte rattat denna. Bussen gick på Uppsalas Östervålaomlopp, och framfördes av en "riktig hjälte" som fick "släpa runt på det mesta som inte dög" åt oss andra.     Emellertid har jag ånjutit bussen i ul trafik en lördag, riktigt trevligt får jag medge.
Har för mig att detta var andra gästspelet denna gjorde i Uppland, året innan tror jag den hade sällskap av en gul dito med nr 7751.

Bland övriga bussar som stadigt gjort tjänst på ovannämnda omlopp kan nämnas: 2611,3181,2842,0668 och så tog man det sista ur 2877.

mvh/JoSe

Jonas Gustafsson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 29 september 2007, 00:40:28 AM

Mycket trevligt! De här bussarna tyckte man vara ganska hemska att åka i när de användes i Uppsala. Inredningen var inte speciellt uppskattad. Just den här bussen 0560 var en särling i sin serie, i alla fall bland de som rullade i Uppsala. Den hade kvar ett skyltskåp som vad jag förstått var helt i original. Siffrorna var rullband och enligt en förare så fanns det kvar en destinationsrulle med namn på platser i Göteborg. Jag har aldrig sett rullen på just den här bussen i annat skick än som på bilden, dvs blank. Alla andra bussar av den här typen hade annars matrisskyltar som givetvis var omprogrammerade för att användas i Uppsala. Varför den här bussen hade kvar skyltskåpet i original medan systerbussarna hade matrisskyltar har jag ingen aning om. Det vet kanske någon från Göteborg?

När man bytte ut skyltarna på denna busstyp (B43 961-990) i Göteborg hann man med nästan alla, men inte riktigt alla, innan det var dags att börja sälja av bussarna.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Christian Ljunggren

Citat från: Lars Ödlund skrivet 28 september 2007, 23:15:44 PM
Trevligt värre!

Riktiga bussar!!

//Lars

Jag håller med. Tack för fina bilder.

/Christian

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 29 september 2007, 17:04:09 PM

Mycket underlig numrering på denna buss skulle jag vilja säga, den är för ny för att ligga i 'gamla' 21XX-serien (bussar från runt 92-96) och den är för gammal för att ligga i den 'nya' 21XX-serien (bussar från 06-) - nån som vet hur det blev såhär????

21-serien efter högeromläggningen innehöll bussar från 1982. Kanske bara ett skrivfel. Niclas Vasa har redan svarat på varför det fanns en ledig lucka i serien.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!