Ström av brott i centrala Malmö.

Startat av Möllers, 13 juli 2011, 01:00:38 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Ner jag skulle hem har visst tåget blevit av med strömen hemskt mycket folk det var nere vid Centralen.
Tog cia 40-50 minuter tills vi fick ström igen.

Uploaded with ImageShack.us

M

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 13 juli 2011, 01:00:38 AM
Ner jag skulle hem har visst tåget blevit av med strömen hemskt mycket folk det var nere vid Centralen.
Tog cia 40-50 minuter tills vi fick ström igen.

Uploaded with ImageShack.us
Gott om vackra damer

Peter L

Då går tiden sååå mycket snabbare när man väntar...  ;D

Säkert bara ett tangentbordsfel Mattias, men det heter "strömavbrott". "Ström av brott" är något helt annat även om det kanske skulle passa bra in i Malmö ibland...  ;D

Möllers

"strömavbrott" är det jag är dåligt till stava men ska förbättra mig.

JB

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 14 juli 2011, 01:58:30 AM
"strömavbrott" är det jag är dåligt till stava men ska förbättra mig.

Ett tips om du känner att du har svårt att stava är att skriva inläggen i ett ordbehandlingsprogram med stavningskontroll och sen kopiera dem till forumet.

Ersa

Citat från: JB skrivet 14 juli 2011, 11:29:38 AM
Ett tips om du känner att du har svårt att stava är att skriva inläggen i ett ordbehandlingsprogram med stavningskontroll och sen kopiera dem till forumet.

Eller en rättstavningstillägg direkt i webläsaren. Jag har en till Firefox som ger röda rader under felstavade ord jag skriver just nu. Detta då jag har medelstora bekymmer att få ett flertal ord rätt. Men att få andra personer med skrivsvårigheter att använda dylika hjälpmedel är svårt. Försöker man föreslå något sådant blir man genast påhoppad och kallad för "dyslexihatare". :o

När det gäller särskrivningar som "Ström av brott" hjälper dock inte rättstavningstillägget ett dugg, då orden ju är rättstavade. Inte heller hjälper tillägget om man skriver en felaktig meningsuppbyggnad med rättstavade ord. t.ex: "Igår ner jag var hemma".

Så jag får inga röda streck då jag skriver "väster" istället för "vänster" och "plats" istället för "plast", vilket händer då och då. :P

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ersa skrivet 14 juli 2011, 23:00:18 PM

Så jag får inga röda streck då jag skriver "väster" istället för "vänster" och "plats" istället för "plast", vilket händer då och då. :P

För att inte tala om det klassiska när man skriver busar i stället för bussar.

mushkot

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 15 juli 2011, 10:30:32 AM
För att inte tala om det klassiska när man skriver busar i stället för bussar.
Thygessons busar!  ;D