Sommarbilder - linje 631/631X Rådmansö (Nobina)

Startat av Mikael T Nilsson, 09 juli 2011, 09:28:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några sommarbilder ute på linjerna 631/631X (Norrtälje-Rådmansö). Först en av de omtalade f.d. Keolisvagnarna som tagits över av Nobina Norrtälje, vagn 2194, utan skyltning för destination, vid Åkerögården på Rådmansö en mulen dag.

Sedan Nobina 5524, som hamnat i Norrtälje efter sin tid i Björknäs, Visby och Botkyrka.

Även 5790 är en f.d. Björknäsvagn. Här ser vi bussen vid södra Åkerö på Rådmansö.  Detta var samma tur som 5524 körde ovan, men två dagar senare.

Slutligen en av de nyare B9S-vagnarna som flyttats från Björknäs till Norrtälje, vagn 0031.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jonas Strömblad

Det där är en riktigt trevlig linje att köra! Fina bilder som vanligt (trots att det var B9S på flera av dem 8) )
/J

Mikael T Nilsson

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 15 juli 2011, 20:57:56 PM
Det där är en riktigt trevlig linje att köra! Fina bilder som vanligt (trots att det var B9S på flera av dem 8) )
/J

Tack! :-) Ja, jag hade hoppats på att få större mångfald vad gäller busstyper ute på Rådmansö, men totalt sett blev det mest B9S (alla bilder är inte utlagda på Bussnack).

Täby hade väl någon enstaka tur på linje 631 sön- och helgdagar innan Nobina blev ny entreprenör?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.