Gott & Blandat på Uppsalas linje 35..

Startat av Bussmicke, 28 september 2007, 20:13:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Än lever gamlingarna, den enda kortvagnen av typen kvar i stan.

En normalt sett mest skolbuss..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Trevligt! Vagn 548 ser väldigt fräsch ut!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

bussgrabben

Trevliga bilder. Men vill bara påpeka att du har samma bildtext på bägge bilderna.

Oskar A

Citat från: Bussmicke skrivet 28 september 2007, 20:13:25 PM
Än lever gamlingarna, den enda kortvagnen av typen kvar i stan.

Trevliga bilder och tack för en trevlig dag! Verkar som det går allt möjligt på 35:an för tillfället. Tidigare i veckan gick t ex en av de nya MAN-ledarna på linjen. Utan att veta misstänker jag att det kan bero på vagnbrist. Eftersom linjen bara går morgon och eftermiddag får man väl ta det som bjuds på eftermiddagen om många bussar står på verkstad. Linjen har "drabbats" tidigare vid vagnbrist då man satt ut gaspaddor på linjen. Gaspaddor råder det förövrigt ingen brist på eftersom man har åtta stycken bussar till två omlopp.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

Dessa paddor hade jag gärna sett på linjen och då gärna 836+837. Hade varit värt att betala en biljett för en tur..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon A

Får 548 verkligen köras med fortfarande? Trodde dens tid var över, den var ju äldre än både 580-581. Bussmicke: Paddorna är inte värda att betala biljett för att åka med, trevligare bussar finns det ;)

//Simon

Nicklas Vasa

NJT 194....   jag känner igen det reg nr, har Linjebuss haft denna som demo buss i Borlänge tro....?

Janne Rickman

Så här såg den ut när den kom till Uppsalabuss 1994

/Janne

Nicklas Vasa

Måste ha varit någonstans kring detta årtal.....

Bussmicke

Är det den?, Kul.
Den bussen tog jag bild på i Borlänge 1994, 13 ½ år sedan..
Vad jag minns hade den inget LB-nummer, eller?
//Bussmicke.