Henrik Dagsnäs tar över Skånetrafiken

Startat av Walter, 06 juli 2011, 07:55:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Nobinas nuvarande vice VD har fått uppdraget att leda Skånetrafiken från och med någon gång i höst.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Staffan Sävenfjord

Lars

Det rör på sig inom kollektivtrafiken!

Jan Sjöberg

Både gott och ont ...  När jag började arbeta i branchen för över 20 år sedan så fanns det en kunskap bland cheferna som är helt borta i dag. Nu ska det vara unga hungriga killar/tjejer som inte har ett skit känsla på vår branch. Det är bara ekonomi som gäller ...

Men samtidigt är det bra att det kommer in nytt blod och nytt tankesätt i bolagen ...
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

homer

Citat från: Jan Sjöberg skrivet 07 juli 2011, 22:02:02 PM
Både gott och ont ...  När jag började arbeta i branchen för över 20 år sedan så fanns det en kunskap bland cheferna som är helt borta i dag. Nu ska det vara unga hungriga killar/tjejer som inte har ett skit känsla på vår branch. Det är bara ekonomi som gäller ...

Men samtidigt är det bra att det kommer in nytt blod och nytt tankesätt i bolagen ...

varför skulle Bussbranchen vara annorlunda mot andra brancher? finns väl knappast många brancher där högdjuren har lång och erfaren kunskap genom att ha arbetat i samma branch länge

Lars

Mer om Henrik i dag på skånska.se Officer tar över Skånetrafiken.
Det kommer att bli stora förändringar i Skånetrafiken i vinter.

Turbo

Stora ord och löften.
Får se hur det går.