Förändringar i Uppsala (kassa mobilbilder)

Startat av Jacob, 05 juli 2011, 23:30:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Lägger ut dessa bilder för att visa förändringarna och inte för att få första pris i bussfoto, dessa är långt ifrån min normala kvalité på bussbilder. alla är tagna idag med mobilkamera. Hade tyvärr inte min kamera med.

Nobina 4776 har fått gul tejp, här på kungsgatan

Likaså Nobina 4708, här på Centralstationen

GUB 394 har fått ett inv.nr bakom förarfönstret, kanske har haft det innan, men har inte sett det.

Swebus 7006 har fått ny Swebuslogga i fronten, men istället för att sätta dit bokstav för bokstav har man satt en vit tejpbit med en swebuslogga på.

Då (29/1 2011)

och nu idag, tittar man noga ser man att det är lite ljusare vit kulör runt loggan.

Hoppas ingen blir sur för den dåliga bildkvalitén..
//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Möllers

Dags för kompaktkamera för dig, har en själv på gång lär komma imorgon eller slutet på veckan.
Den ska jag mest ha som jobb kamera fick bli Canon Powershot S95 liten i bra ha med sig i fickan.

Ersa

Citat från: Jacob A skrivet 05 juli 2011, 23:30:28 PM
Swebus 7006 har fått ny Swebuslogga i fronten, men istället för att sätta dit bokstav för bokstav har man satt en vit tejpbit med en swebuslogga på.

Klar förbättring! De första lösa bokstäverna ramlade ju loss från fronten redan när bussarna var 1-2 månader gamla. Detta trots att borsttvätt ej genomfördes i fronten.

Jacob

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 05 juli 2011, 23:32:36 PM
Dags för kompaktkamera för dig, har en själv på gång lär komma imorgon eller slutet på veckan.
Den ska jag mest ha som jobb kamera fick bli Canon Powershot S95 liten i bra ha med sig i fickan.

Om du missade det som stod överst i mitt inlägg skrev jag: "Lägger ut dessa bilder för att visa förändringarna och inte för att få första pris i bussfoto, dessa är långt ifrån min normala kvalité på bussbilder. alla är tagna idag med mobilkamera. Hade tyvärr inte min kamera med."

Det vill säga; Jag har en kompaktkamera som jag tar bra bilder med. Men eftersom jag nu var ute och cyklade och inte hade en tanke på att fotografera tog jag inte med mig den.

Snarare dags för systemkamera för mig, när jag får råd.

//Jacob

Bussmicke

Aldrig utanför dörren utan en kamera är min devis..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Jacob

Hade planer på att ta med den men hade ingen ficka att ha den i, och pallade inte ta med väska.

//Jacob

Stefan P

Hej

Varifrån kommer bussen 4708 innan den kom till Uppsala?

mvh Stefan P

Bese001

the0fiskis

Citat från: Bussmicke skrivet 06 juli 2011, 01:47:20 AM
Aldrig utanför dörren utan en kamera är min devis..
han hadde ju en karma(mobil) som ger ganska bra bilder...

lite ot. men vilken mobil är det?

j-a

Citat från: Bese001 skrivet 07 juli 2011, 16:55:17 PM
Ja, och även en kortare period reggad på Falun 201009-201102
4708 användes bara under halkutbildningen i Dalarna i höstas tillsammans med 4962,4964

Bussmicke

Citat från: the0fiskis skrivet 07 juli 2011, 17:24:20 PM
han hadde ju en karma(mobil) som ger ganska bra bilder...

lite ot. men vilken mobil är det?

Mobiltelefon räknas inte
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Har en 8.1 megapixel sony ericsson w995.

//Jacob