Då (SL Buss AB) och nu (Busslink)

Startat av Mikael T Nilsson, 28 september 2007, 18:39:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Då: Nylevererade SL H33F 6953 som ersättningsbuss för Roslagsbanan 1996. Bussen tillhörde då Söderort/Nyboda.

Nu: Elva år gamla Busslink 6953, stationerad i Råsta sedan augusti i år. Innan dess var den placerad i Handen.

Då: Nylevererade SL H29A 4177 i SL:s expressbussdesign vid Tekniska högskolan 1992. Den tillhörde då Norrtälje. Typsnittet i linjekrukan var väl inte standard för SL?

Nu: Busslink 4177, hela 15 år gammal, fotograferad i Kista. Den är numera placerad i Råsta. Har för mig att den ett kort tag även varit placerad i Handen efter det att den flyttades från Norrtälje. Observera att den har blivit omlackad sedan nyleveransen.

Då: Nylevererade SL H29C 4185 på Täbylinje 619. SL Täby hade även vagn 4186 i detta utförande (dörr 2-2+1-0).

Nu: Både 4185 och 4186 flyttades i augusti från Täby till Råsta. Här ser vi 4185 vid Grönlandsgången i Kista.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Robert Brink

Så mycket trevliga vagnar som kommit till Råsta, och jag får bara ratta B9S! >:(
Fast den jag körde senast 6620 från Täby gick kanonbra, kanske för att Mr J Stromblad hämtat den från Säffle  8)

//R

Mikael T Nilsson

Citat från: Robert Brink skrivet 28 september 2007, 19:22:55 PM
Så mycket trevliga vagnar som kommit till Råsta, och jag får bara ratta B9S! >:(
Fast den jag körde senast 6620 från Täby gick kanonbra, kanske för att Mr J Stromblad hämtat den från Säffle  8)

//R

Håller med. Många trevliga vagnar har flyttats till Råsta under hösten. Nu har även f.d. Ösmovagnen 4502 flyttats till Råsta. Den gick på linje 513 igår kväll.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

M224

Trevligt, jag gillar verkligen H29/H33  ;)