Bussar i Vetlanda i september 1991

Startat av Staffan Sävenfjord, 05 juli 2011, 19:41:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

I september 1991 hade jag i uppdrag att åka till Vetlanda och tala med Tord Hult, vd för BK Tåg, om hur det första året med tågtrafik gått. Det blev lite tid över för bussfotografering.

Följande bussar visas i detta avsnitt
FAW540
HWH106
EMT151
AED085
DPK808

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

1896

Hur fungerar det i Vetlanda nu, kör BK buss på underentreprenad åt Söne/Buss i Väst ?  ???

Bussmicke

Söne kör det mesta, såg nån enstaka BK som skolbuss sist
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 22 juli 2011, 12:19:48 PM
Söne kör det mesta, såg nån enstaka BK som skolbuss sist

Nja, jag skulle vilja säga att Lysekils Busstrafik kör det mesta i Vetlanda där man har 15 bussar. En del körs dock även av Söne, Hjälmåkra och Hjalmarssons.

1896

När jag var i Eksjö, nu i Juni, såg jag nån buss på linjen mellan Vetlanda-Eksjö-Nässjö med fyrställiga inventarie nr, dessa kan inte ha tillhört Söne, så vems var det ?

Bussföraren

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 24 juli 2011, 16:18:04 PM
När jag var i Eksjö, nu i Juni, såg jag nån buss på linjen mellan Vetlanda-Eksjö-Nässjö med fyrställiga inventarie nr, dessa kan inte ha tillhört Söne, så vems var det ?

Lysekils Busstrafik

Bussmicke

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 24 juli 2011, 00:34:18 AM
Nja, jag skulle vilja säga att Lysekils Busstrafik kör det mesta i Vetlanda där man har 15 bussar. En del körs dock även av Söne, Hjälmåkra och Hjalmarssons.

Det var Lysekil jag menade men skrev fel
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.