Snabbvisit i Åkersberga (Keolis & Nobina)

Startat av Mikael T Nilsson, 04 juli 2011, 16:17:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Vid en snabbvisit i Åkersberga idag fotograferade jag bl a dessa två vagnar. Först en av Ljusterös tre boggievagnar som ankommit Åkersberga från Ljusterö för vidare färd mot Danderyds sjukhus.

Sedan en av Nobina Norrtäljes 8500-ledvagnar (ej lågentré) som omplacerats från Björknäs till Norrtälje inför trafikstarten för Nobina i Norrtälje. Bussen anlände Åkersberga stn som linje 621 kl. 12:47 (enligt tidtabell) och gick tillbaka till Norrtälje kl. 12:50 som linje 620. Bussen körde i tid trots den lilla marginalen på tre minuter i Åkersberga.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Kronobergarn

Är det mestadels Keolis där uppe som har extraljus på taket.

Mikael T Nilsson

Citat från: Kronobergarn skrivet 04 juli 2011, 18:33:07 PM

Det har jag faktiskt inte tänkt på tidigare, men när du nämner det så verkar det som att Nobina Norrtälje inte kör med extraljus på taket, något som faktiskt skulle komma till användning när det blir mörkare igen till hösten. Norrtälje trafikerar ju mest landsbygd.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

MrX

Citat från: Kronobergarn skrivet 04 juli 2011, 18:33:07 PM

5789 har visserligen extraljus men inte monterade på taket ;)

JAB

De nya bussarna har integrerade Xenonextraljus uppe vid taket, det kan nog tänkas att det kommer monteras extraljus på fler bussar under hösten ...

Ersa

Citat från: JAB skrivet 04 juli 2011, 21:50:42 PM
De nya bussarna har integrerade Xenonextraljus uppe vid taket, det kan nog tänkas att det kommer monteras extraljus på fler bussar under hösten ...

Det lär inkomma vissa åsikter från fackförbund och skyddsombud angående detta ämne under hösten, ja...