Några tåg och en bil (bilder från AGJ)

Startat av Stefan Lindberg, 03 juli 2011, 18:48:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan Lindberg

Idag åkte jag till Anten med min gamla Saab

Två olika generationer rälsbussar i Anten

Yp rälsbussar vid en för mig klassisk plats

VGJ 24 har precis avgått från Anten

VGJ 24 avgår från Kvarnabo med min Saab 95 V4 i förgrunden

Somewhere in Sweden

HJP

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 03 juli 2011, 18:48:40 PM
Idag åkte jag till Anten med min gamla Saab
Järnvägar i all ära, men jag måste säga att det är mycket trevligt att se en så välbevarad SAAB 95 V4  ;)
Vilken årsmodell är det på SAABen?

HJP

yngrot

Trevligt dax åka dit igen alltid en trevlig tur att åka dit .
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Pickos

Citat från: HJP skrivet 03 juli 2011, 19:14:10 PM--
Järnvägar i all ära, men jag måste säga att det är mycket trevligt att se en så välbevarad SAAB 95 V4  ;)
Vilken årsmodell är det på SAABen?

HJP

Jag håller med om att det är trevligt att se en gammal SAAB. Tills dess att Stefan talar om vilken årsmodell det är, gissar jag på 1971-73.
1:a Korinthierbrevet 10:15

Christer K

Trevliga bilder, ser ut att vara en SAAB V4 modell 95 hgv, hade själv en SAAB V4 modell 96 sedan och denna hade årsmodell 1971.

Roligt att se ångtåg i trafik.

Lika kul är det inte för NBVJ i Nora all tågtrafik är inställd tillsvidare enligt NA.
http://na.se/nyheter/nora/1.1268324-all-tagtrafik-i-nora-stoppad

Som tur är har de en veteran buss som nu tar över trafiken.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Stefan Lindberg

Jodå min Saab 95 V4 är allt från 1971  ;)

Mölle-Mats

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 03 juli 2011, 21:23:32 PM
Jodå min Saab 95 V4 är allt från 1971  ;)
Då har du "fel" fälgar på den - den här fälgdesignen kom på -72 års modell!  :)

Bilen ser ut att vara i ett fint bruksskick, men skulle väl kanske behöva en ny lack på motorhuven!?! Färgen heter Tyrolergrön och har färgkod Gn7 (men det visste du kanske redan?), fanns både på -71 och -72 års modeller.

Stefan Lindberg

Citat från: Mölle-Mats skrivet 04 juli 2011, 11:30:13 AM
Då har du "fel" fälgar på den - den här fälgdesignen kom på -72 års modell!  :)

Bilen ser ut att vara i ett fint bruksskick, men skulle väl kanske behöva en ny lack på motorhuven!?! Färgen heter Tyrolergrön och har färgkod Gn7 (men det visste du kanske redan?), fanns både på -71 och -72 års modeller.

Jodå att det sitter fel fälgar på bilen har jag full koll på, det verkar ganska vanligt att dessa nyare fälgarna sitter på äldre Saabar.
Dessutom håller jag i långsamt tempo på att leta fälgar, ny baklucka och andra delar till bilen  ;)

Bussmicke

Det tråkiga med AGJ är att de ska AGJ-fiera alltid istf. låta upsprungsmärkningen vara kvar
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.