Nobina 2194, förlåt, 2193 ska det vara...

Startat av virtual1, 03 juli 2011, 18:26:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1



Ser ut som man antagligen insåg det konstiga i att ha båda B9s:erna med en gammal Säffle-kortis emellan i nummerserien,
så man bestämde sig för att flytta om lite. Eller också insåg man att f.d. 4433 inte var välkommen???



Mikael T Nilsson



Intressant. Har f.d. 6647 någonsin hetat 2194, eller var den endast felmärkt? Då jag fotograferade bussen var den märkt "2194", men var den redan då registrerad som 2193 hos Nobina?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

På dessa borde Nobina och Keolis göra ett utbyte av stolar. Detta för att dessa övertagna B9S fortfarande har Keolis stolsklädsel, vilket Nobina lär få svårt att ersätta om stolstygen måste bytas.

virtual1

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 03 juli 2011, 21:30:37 PM

Intressant. Har f.d. 6647 någonsin hetat 2194, eller var den endast felmärkt? Då jag fotograferade bussen var den märkt "2194", men var den redan då registrerad som 2193 hos Nobina?

Mitt fel, det är "f.d." 2192 som nu är märkt 2193 istället!

Mikael Ringmarck

Citat från: Ersa skrivet 03 juli 2011, 21:35:22 PM
På dessa borde Nobina och Keolis göra ett utbyte av stolar. Detta för att dessa övertagna B9S fortfarande har Keolis stolsklädsel, vilket Nobina lär få svårt att ersätta om stolstygen måste bytas.

Ledsen lite off-topic...det här är ju något som SL förstås skulle ha styrt upp när man började köpa bussar i egen regi. Första omgången etanolare och trängselvagnar (t ex Busslink 37xx & 47xx, Swebus 60-63xx, Veolia 38-39xx) skulle alla ha fått ett enhetligt stolstyg eftersom vagnarna vandrar från entreprenör till entreprenör. Det kommer att bli en salig blandning i framtiden  :D

Intressant med numreringen av vagnarna  :o

Mikael T Nilsson

Citat från: virtual1 skrivet 03 juli 2011, 21:48:33 PM
Mitt fel, det är "f.d." 2192 som nu är märkt 2193 istället!

Aha, nu ser jag att det inte är samma vagn. Det skiljer endast en sjua i reg.numret  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.