Veolia 1093 i vintras

Startat av Ersa, 28 september 2007, 11:19:36 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Letar lite i arkivet och omformaterar gamla originalbilder till skarpare kopior. Här nr 1:
Det var ytterst få tillfällen man fick chansen att köra 93:an i trafik innan den ställdes av, men här är ett av tillfällena:

bjorn_k

Citat från: Verspieder skrivet 28 september 2007, 11:19:36 AM
Letar lite i arkivet och omformaterar gamla originalbilder till skarpare kopior. Här nr 1:
Det var ytterst få tillfällen man fick chansen att köra 93:an i trafik innan den ställdes av, men här är ett av tillfällena:

Avställd men ej avförd eller? Intressant... =)

Simon A

bussgrabben

Krille

Citat från: Verspieder skrivet 28 september 2007, 11:19:36 AM

Supermysig bild från den gamla (goda?) tiden.
Härligt väder också.

/K

Mikael T Nilsson

Mycket trevlig bild + trevlig busstyp!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: bjorn_k skrivet 28 september 2007, 13:12:43 PM
Avställd men ej avförd eller? Intressant... =)

1093 och tvillingsystern 1094 står än idag avställda vid bussgaraget på Västerslätt.
När bilden högst upp i tråden togs i mars 07 var 1094 avställd sedan mer än två månader.

(Jo, Kvarne har redan tjatat på mig via telefon att köpa lös en av dem)   ;)

bjorn_k

Citat från: Verspieder skrivet 29 september 2007, 11:10:27 AM
klipp...
(Jo, Kvarne har redan tjatat på mig via telefon att köpa lös en av dem)   ;)
klipp...
Jamen... dåså, då är vi tre  ;) Umeå kan kanske bli en av destinationerna på sommarens Scania-bussfärd genom Sverige...

Ersa

Citat från: bjorn_k skrivet 29 september 2007, 22:06:15 PM
Jamen... dåså, då är vi tre  ;) Umeå kan kanske bli en av destinationerna på sommarens Scania-bussfärd genom Sverige...

Nej, ingen gammal ledbuss för mig. Först då jag vunnit någon miljon på lotto ska jag ju köpa lös Frittes TUM745 när den blir till salu, och lacka om i någon kul äldre färg. Ultra-orange, JB-grönt eller någon ny eller gammal Jämtlandslack?  :P

bjorn_k

Citat från: Verspieder skrivet 29 september 2007, 22:30:53 PM
Nej, ingen gammal ledbuss för mig. Först då jag vunnit någon miljon på lotto ska jag ju köpa lös Frittes TUM745 när den blir till salu, och lacka om i någon kul äldre färg. Ultra-orange, JB-grönt eller någon ny eller gammal Jämtlandslack?  :P
oki... men jag får väl komma till "Ume" ändå va? Får väl ta med kreditkortet då om du inte vill dela...  ::) och jag röstar på orange i så fall...