Skata ville ta bussen till Oslo

Startat av Lars, 01 juli 2011, 14:53:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars

Häromdagen när jag skulle köra Timekspressen från Kongsvinger till Oslo flög en skata in i bussen och ville åka med!

Klaverdörr

Wetjo

Citat från: Lars skrivet 01 juli 2011, 14:53:00 PM
Häromdagen när jag skulle köra Timekspressen till från Kongsvinger till Oslo flög en skata in i bussen och åka med!

Trodde du menade den mänskliga varianten av skata...  ;D

Björn Ax

1896

mushkot

Men men, kunde h*n verkligen uppvisa giltig biljett?  ;D

Lars

Det gällde att hålla i silvermynten så hon inte tog dem! Tjuvaktiga som de e!

The Boxer

ALLA vill väl åka Timekspress... 8) ;D

Mats Karlsson

Citat från: Lars skrivet 01 juli 2011, 14:53:00 PM
Häromdagen när jag skulle köra Timekspressen från Kongsvinger till Oslo flög en skata in i bussen och ville åka med!

Hur fick Du ut den??

Lars

Försökte först jaga ut den med båda dörrarna öppna men hon gömde sig under stolarna, gick då först efter kameran för att dokumentera, sen kom en kollega och gick längst bak då flög hon fram och ville ut genom förarfönstret.
När jag stack fram handen för att öppna det slängde hon sig i glipan fraför den öppna förardörren.
Sedan var det till att sanera ett par stolar!

Mats Karlsson

Citat från: Lars skrivet 06 juli 2011, 13:30:39 PM
Försökte först jaga ut den med båda dörrarna öppna men hon gömde sig under stolarna, gick då först efter kameran för att dokumentera, sen kom en kollega och gick längst bak då flög hon fram och ville ut genom förarfönstret.
När jag stack fram handen för att öppna det slängde hon sig i glipan fraför den öppna förardörren.
Sedan var det till att sanera ett par stolar!

Sanera, ja det var det jag misstänkte. Jag har själv försökt jaga ut småfåglar. Det är svårare än man tror. De blir totalt stirriga så att det läcker ur alla ändar. Usch. Fullt med fjädrar blir det också.