F.d. Björknäsvagnar hos Nobina Norrtälje

Startat av Mikael T Nilsson, 27 juni 2011, 20:38:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några bilder på f.d. Björknäsvagnar som flyttats till Norrtälje. Vagn 0068 ska enligt uppgifter jag har ha flyttats från Ramsmora/Stavsnäs (Björknäs). Förmodligen är den nu stationerad i Norrtäljes satellitgarage Hallstavik. Denna tur på linje 641 från Hallstavik som vänder i Norrtälje 14:30 var i alla fall tidigare en tur som kördes av Hallstavik.

Nobina 5548 anländer Norrtälje busstn från Vätö på linje 638. Vagnen kommer närmast från Botkyrka, men var ursprungligen en Björknäsvagn.

En för Norrtälje ny vagntyp, 8500-led. Enligt mina anteckningar ska den ha ett förflutet i Björknäs, med Tyresö som frågetecken.

Slutligen 6131, som tillsammans med 6130, har flyttats från Björknäs till Norrtälje. Dessa två vagnar ska enligt uppgifter här på Bussnack lackeras om till stomlinjeblått.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Martin S

Citat
Nobina 5788

En för Norrtälje ny vagntyp, 8500-led. Enligt mina anteckningar ska den ha ett förflutet i Björknäs, med Tyresö som frågetecken.

En av Tyresö's blåa. Målades röd sommaren 2010 och flyttades till Björknäs.

Mikael T Nilsson

Citat från: Martin S skrivet 27 juni 2011, 23:26:45 PM
En av Tyresö's blåa. Målades röd sommaren 2010 och flyttades till Björknäs.

Tack, där har vi förklaringen till min notering om Tyresö.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.