Mina bilder från Nobina Norrtäljes första dag

Startat av Andreas91, 27 juni 2011, 17:51:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Vi börjar vid Tekniska Högskolan. Kommer ut vid Uggleviksgatan och ser till höger tre ståtliga dubbeldäckare, som alla tre står parkerade i ena delen av infarten till busstationen. Även en Vega har lyckats klämma sig in emellan dubbeldäckarna.
Vi börjar dock med en bild på en av Nobina 55XX-boggierna som numera bor i Roslagen, nämligen 5522:

Jag hade aldrig tidigare fått tillfälle att se en av dubbeldäckarna på riktigt, så det fick bli ett par bilder på Nobina 7402:

Längst bort, i närheten av korsningen med Odengatan, så stod normalgolvaren Nobina 5510:

Jag lyckades timea med denna, Nobina 0073, som här gick som en 637 mot Singö (Ellan?) via Norrtälje:

Väl framme i Norrtälje, så var det upp med kameran igen. Det gällde t.ex. Nobina 5394 som en stombuss mot Uppsala:

men även Nobina 0069, här som en 634 mot Blidö:

Till vänster om 0069, så stod det en till 55XX-vagn, nämligen 5548:

Nya och fräscha stombussar, sida vid sida - Nobina 7404 och Nobina 7397:

Nobina 2193 drog iväg till Harö:

Nobina 5565 mot Spillan:

Dagens UL-buss blev KR 168:

Normalgolv mot Söderhall:

samt en minst sagt ovanlig syn - en stombuss på Vätölinjen? Såg nu i Mickes tråd att denna vagn blev utbytt - men från 638 till 678 kanske skulle fungera? :P:

Carl Eric

Tror att jag såg dig på Tekniska Högskolan, kom från Rimbo i 5522 nämligen! :)

Dock så kan jag inte riktigt lokalisera var du stod uppe i Norrtälje, själv var jag vid hållplats "A" ett par timmar på eftermiddagen!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikael T Nilsson

Trevligt. Ja, det var en hel del Buss-snackare i farten vid Norrtälje busstn idag.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Jim skrivet 27 juni 2011, 18:34:15 PM
Jag såg dig vid bänken, Men vågade inte gå fram  :) hehe

Ok :-) Jag gjorde några nya bekantskaper idag men hälsade inte på alla.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Olle

En ledvagn på 638 måste vara riktigt ovanligt, hur går det med vändningen i Håknäs ???

Emil.G

Citat från: calken skrivet 27 juni 2011, 18:29:17 PM
Tror att jag såg dig på Tekniska Högskolan, kom från Rimbo i 5522 nämligen! :)

Är du möjligtvis killen med solbrillorna som stog i Rimbo station efter 10-tiden och fotade 677:an från 639:ans hållplats mot Hallstavik?

Snygga bilder Andreas men jag såg dig nog inte i Norrtälje busstation även om vi fotade i princip samma bussar fast från olika positioner samma tidpunkt.

Bussmicke

Citat från: Andreas91 skrivet 27 juni 2011, 17:51:38 PM

Några år försent men här är en ersättningsbuss för Roslagsbanan till Rimbo...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Citat från: Emil.G skrivet 27 juni 2011, 22:04:19 PM
Är du möjligtvis killen med solbrillorna som stog i Rimbo station efter 10-tiden och fotade 677:an från 639:ans hållplats mot Hallstavik?

Jag kom till Rimbo vid 10 och åkte klockan 12 så det stämmer nog! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!