De tre f.d. Keolis-vagnarna hos Nobina Norrtälje (2192-2194)

Startat av Mikael T Nilsson, 27 juni 2011, 17:47:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer bilder på de tre f.d. Busslink/Keolis-vagnarna som Nobina Norrtälje tagit över. Först Nobina 2192 som är f.d. Busslink/Keolis 6646.

Sedan Nobina 2193, f.d. Busslink/Keolis 4433.

Och sist Nobina 2194, f.d. Busslink/Keolis 6647. Märkligt att man inte valde att placera B9S-vagnarna efter varandra i inv.nr.serien hos Nobina.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Niclas Wennerlid

Ja, det är mer än en gång jag undrat över logiken i numreringen på Swebus/Nobina.
Men även i det egna bolaget (Keolis för den som inte vet) finns märkliga numreringar, t.ex 66-serien som innhåller ett antal olika sorters vagntyper som för den nye måste skapa viss förvirring.

// Niclas

j-a

Övertagna fordon har ju de senaste åren fått nummer i 20xx,21xx serien,men att 2193 hamnat mitt i bland B9S var ju lite lustigt

Mikael T Nilsson

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 27 juni 2011, 17:51:51 PM
Ja, det är mer än en gång jag undrat över logiken i numreringen på Swebus/Nobina.
Men även i det egna bolaget (Keolis för den som inte vet) finns märkliga numreringar, t.ex 66-serien som innhåller ett antal olika sorters vagntyper som för den nye måste skapa viss förvirring.

// Niclas

Ja, det stämmer faktiskt. Det finns/har funnits lite märklig logik vad gäller inv.nr.-sättning av bussarna inom SL-området, t ex hos Busslink/Keolis och Connex/Veolia.
Citat från: j-a skrivet 27 juni 2011, 18:05:16 PM
Övertagna fordon har ju de senaste åren fått nummer i 20xx,21xx serien,men att 2193 hamnat mitt i bland B9S var ju lite lustigt

Ja, verkligen. 2194 är förmodligen det högsta i 21-serien av övertagna vagnar nu.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Carl Eric

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 27 juni 2011, 17:47:44 PM

Här kommer bilder på de tre f.d. Busslink/Keolis-vagnarna som Nobina Norrtälje tagit över. Först Nobina 2192 som är f.d. Busslink/Keolis 6646.

Fotograferat runt ca 14:50 eller hur? ;)  Fick samma avgång på bild, men jag stod dock nere vid hållplats "A".

Var det du som hade en stor ryggsäck på ryggen och köpte jordgubbar till bussresan hem?  :P
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikael T Nilsson

Citat från: calken skrivet 27 juni 2011, 18:39:27 PM
Fotograferat runt ca 14:50 eller hur? ;)  Fick samma avgång på bild, men jag stod dock nere vid hållplats "A".

Var det du som hade en stor ryggsäck på ryggen och köpte jordgubbar till bussresan hem?  :P

Det stämmer bra det :-)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Bussmicke

Dessa tre, de inflyttade från UL samt nya Blåa var de mest intressanta och också primärt de jag vill ha på bild.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.