Keolis - Busslinks sista helg i Roslagen (del 2)

Startat av Jonas Strömblad, 27 juni 2011, 15:57:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Även delar av söndagen ägnades åt busskörning!

H20 5671 gick riktigt fint! Tyvärr vanlig stadsbussinredning... Här en liten glasspaus i Furusund i väntan på avgång mot Norrtälje...

...efter att bussen från Yxlan mot Stockholm rullat av färjan och lämnat över resenärer.

En tur till Norrtäljegaraget där man förutom att titta på bussflyttar fick hjälpa blivande Nobinakollegorna att knyta deras nya Nobinaslipsar  :D

Från Norrtälje blev det en tur på 647 till Rimbo. Matrasten tog jag på Fridströmsgaraget där det fixades inför måndagens trafik.

Ovanliga fordon på Fridströms plan

Tomkörning Rimbo-Glyxnäs på Blidö. Fotopaus vid Idö

Sista turen på 634 för Keolis - Busslinks del. Här vid startpunkten Glyxnäs

Passande reklam från Viking Line  ;)

Och så har den sista 634'an kommit fram till Stockholm. Tom till garaget innan gravölen kom fram!

/J

bussfan

Frippe Fribas

Trevliga bilder Jonas, såg att min "intervention" på vägen upp ordnade sig (3242), men att det gick åt pipan när jag inte lade min näsa i blöt på söndagen utan körde en 639a från Östhammar i stället...
//Fredrik

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: bussfan skrivet 27 juni 2011, 17:18:20 PM
trevliga bilder från stockholm

Det var visserligen bara den sista bilden som var från Stockholm, men trevliga var de allt.
Gick det bra över Länna, Jonas?

Jonas Strömblad

Citat från: Ersa skrivet 28 juni 2011, 01:09:37 AM
Det var visserligen bara den sista bilden som var från Stockholm, men trevliga var de allt.
Gick det bra över Länna, Jonas?

Tack alla.
Jo, det gick jättefint  :)
/J