Keolis - Busslinks sista helg i Roslagen (del 1)

Startat av Jonas Strömblad, 27 juni 2011, 14:32:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Så var man där. Färdigkört i Roslagen för Täbys del  :'(
Därför var man ju tvungen att maximera Roslagskörningarna, och i torsdags blev det 637!

Framme i Ellan efter en tur från Stockholm! Vagnen var den före detta Örebroaren 3242. Egentligen skulle jag bara kört till Grisslehamn och sedan tommat hem, men det var så mycket folk som skulle vidare så jag fick köra hela vägen.

Det är roliga vägar att köra till Ellan från Singö kyrka. Kanske mindre roligt att möta andra stora fordon...

Så här kan man oxå roa sig när det regnar!  :) Singö camping

Det blev riktigt fint till midsommar, men torsdagen bjöd på en del regn och blåst. Här är ett grått Ålands hav från bron mellan Singö och Fogdö.

Broöppning i Älmsta

1234 var en av tre bussar på nästa tur till Singö och Ellan.

på vägen söderut från Singö snackades det på radio om att det var en del folk som skulle mot Väddö och Singö som blivit frånåkta i Norrtälje. Eftersom jag skulle tomt till Täby, började bli hungrig och inte hade något bättre för mig på kvällen erbjöd jag mig att ta ytterligare en tur till Ellan  :)
Hållplatsen heter Ellans kiosk. Förra året hade barnen startat business vid den här hållplatsen och sålde saft och nybakta kanelbullar  :D

Lär väl dröja innan man får se detta på sin busspc-skärm igen  :(

Ytterligare en bild från Ellans vändplan

På återvägen från Ellan till Täby fick det bli ett toa-stopp på Norrtäljegaraget där det började blandas bussar från olika företag...

/J