Sommarbilder från Keolis Norrtäljes sista trafikdag (vid Tekniska Högsk.)

Startat av Andreas91, 26 juni 2011, 20:22:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Ja, imorgon tar, som känt, Nobina över trafiken i Roslagen efter Keolis. I Norrtälje färdades jag igenom med bil, samt att regnet milt sagt öste ner, så där vart det inget fotostopp. Vid Teknis vart det dock en del och här kommer ett svep. Täby/Norrorts linje 670 kom också med på ett hörn, så där har vi också ett par bussar. En del av detta är historia imorgon - hoppas att bilderna uppskattas! :):  

En bussmodell som inte fick vara så länge i Norrtäljes landsortstrafik, 8700-bussarna i Keolis 12XX-serien. Här har vi 1222, ankommen efter en tur på linje 676:

En B9S:

En stombuss-Omnilink-led, Keolis 3678, som även den kommer från Norrtälje på linje 676. Det var många som ville komma hem från midsommarfiranden i Roslagen och denna buss vart fullsatt:

Nästa buss att anlända vid KTH, var en buss från Yxlan, mao en 632. Denna tur, samt även en tur på grannlinjen 634 till Blidö, har varje söndag (sommartid, tror inte detta gäller övrig tid på året) en tur med slutdestination Stockholm. Här vart det normalgolvsled och en av de ombyggda System 2000NL -bussarna, som en gång i tiden var stombussar. Idag vart det 5679:

Nästa 8700:a - en till stombuss och denna gång Keolis 1220:

En bussmodell som har varit en vanlig syn på 676 under hela linjens existens - en Carrus Vega:

En till B9S, stombussen Keolis 6616:

Nu anlände en röd 8700:a, Keolis 1238, på en fullsatt Stockholmstur på 637:an. På den andra bilden kör den förbi 1220, som har stannat för påstigande mot Norrtälje:

6319 på linje 639 mot Hallstavik:

Nu kom något riktigt udda - en Rådmansöbuss, 631, ankommer KTH med Keolis 6313. Jag gissar på att det vart en specialtur från Rådmansö till Stockholm, då denna tur inte fanns med i tabellen för 631 (om inte en speciell midsommartabell rådde). Jag tror aldrig att jag har sett en 631 leta sig ner till Stockholm i modern tid, men jag har hört rykten om att det dock fanns förr i tiden. :) Här är bilden på specialaren:

En till 2000NL, 5663, denna gång på stombusslinje 670:

Sist, men inte minst, två stycken 8700:or på linje 636, i form av 1235 och 1227:

Hoppas att ni tyckte om bilderna  :) - imorgon har vi en ny entreprenör och mycket kommer att ha förändrats.

Mikael T Nilsson

Trevligt bildsvep. Kul att du fick med bussar med skyltningen "Fullsatt"!
Både midsommarafton och 26 juni trafikerade Lidingövagn Keolis 3153 linje 676, även den skyltad "Fullsatt".
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

bussfan

håller med om att bilderna va fina. vad heter gatorna runt kth

Frippe Fribas

Den stora som går på bägge sidor om bussterminalen heter Valhallavägen, korsningen i ena änden (norra utfarten vid allén) är Odengatan och i den andra änden där 44:an kommer fram heter Danderydsgatan.
Sedan är det bara att leta vidare på Hitta, Eniro eller annan lämplig kartsajt om du behöver mer info. ;)
//Fredrik