Huvudmeny

Snart är det dags...

Startat av Andreas91, 22 juni 2011, 14:42:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

... att på riktigt tacka för mig (försökte tidigare, men fastnade igen). Jo, sanningen är att jag har tröttnat - inte på alla som jag har mött här på forumet, det har varit väldigt roligt att få lära känna er  :), men jag har tröttnat på själva fotograferandet.  :-\ Nu är diskarna nästan fulla på min PC och när jag nu rensar ut bland bilderna jag har tagit, så är det tyvärr bussbilderna som ryker... Vissa bilder sparar jag, från lite mer speciella tillfällen, medan det mesta snart är no more. Nobinas Norrtäljebussar, samt Keolis nya bussar i Nacka/Värmdö och Söderort/Huddinge/Botkyrka kan man nog komma att få se lite bilder ifrån, samt lite sedan tidigare opublicerade bilder, men det är nog alles. Tack igen!

I denna tråd kommer det en hel del bilder (15 st!) ifrån tidigare (troligen min "the very best of", i alla fall gällande SLbussarna (tror att alla dessa än så länge lever kvar på datorn, men är faktiskt inte helt säker)):

Två bilder som presenterar vad som komma skall:

Bussmicke

Tråkigt men jag tror dig inte. Säker på att du kommer tillbaka snart. Lägg bussbilderna på en extern hårddisk eller bränn ned på skivor och lägg undan tills vidare.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Susanne

Hade man sparat alla bilder som man tog på datorns hårdisk så skulle den slå bakut för länge sen. Extern hårddisk samt skivor är det som gäller för att spara sina bilder på. I den digital världen så blir det massor med mera bilder, vissa bra vissa sämre. Fortsätt fota men glöm inte spara bilderna på säkert ställe, det är ju dina negativ..

the0fiskis

tråkigt :(
hoppas du återkomemr  :)

Mikael Ringmarck

Tråkigt!

Nu ska jag skriva något viktigt!

Radera ALDRIG de bilder du tagit! Du kommer ångra dig så gruvligt om du någon dag ändrar dig! Försök skaffa någon extern hårddisk, de är fantastiskt billiga idag.

Perioder kommer och går här i livet, jag hade en period när jag tröttnade på att fota bussar och istället fotade tåg. Men jag raderade inte en enda bussbild och det är jag glad för idag! Däremot sörjer jag en del gamla bilder som försvann vid en hårddiskkrash, därför gör jag ordentliga backuper nu för tiden.

Fredrik Klint

Håller med ovanstående och lyssna noga på Mrbuss. Det är så sant det är sagt, eller skrivet...  ;). Om något år eller tio, eller kanske ännu längre så kan detta intresse komma tillbaka hos dig.

OSkar000

Med tanke på att lagring är i det närmaste gratis nu så är det snarare att hålla reda på bilderna som är problemet, inte ha plats för dem. Kan gladeligen donera ett hundratal gigabyte om det skulle vara nödvändigt. Finns säkert nån mer här som kan tänka sig att förvara dem och förvalta dem så de finns kvar i framtiden.

bussfan

till Andreas91:hoppas att du snart finner att det va kul att fotografera bussar igen 8)

jocke

Citat från: OSkar000 skrivet 22 juni 2011, 20:37:00 PM
Med tanke på att lagring är i det närmaste gratis nu så är det snarare att hålla reda på bilderna som är problemet, inte ha plats för dem. Kan gladeligen donera ett hundratal gigabyte om det skulle vara nödvändigt. Finns säkert nån mer här som kan tänka sig att förvara dem och förvalta dem så de finns kvar i framtiden.

+1 på det inlägget. Att inte ha plats för bilder är bara dumt
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Andreas91

Hej alla! Jag har några små grejer att säga:

Jag är inte gone än, utan kommer att fota lite av Nobinas vagnar i Norrtälje och de vagnar som i augusti hamnar N/V och s/h/b. Jag förstår värdet i att spara bilder, men jag känner inte personligen att jag vill spara alla bussbilderna. Vissa lär jag spara av speciella skäl, som en del av mina äldsta bilder, en del roslagsbilder osv.

För närvarande kan jag inte komma åt mina bilder, men om någon gillar någon särskild bussbild, så ger jag bort den (jo, jag är helt seriös på detta). Skicka ett PM isf. Jag tackar för erbjudandet om diskutrymme, men det är bra.  :)