BlivaBuss första dag i Motala [bilder]

Startat av Ebermark, 21 juni 2011, 21:50:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ebermark

I söndags den 19 juni tog nybildade BlivaBuss över trafiken i Motala, Vadstena, Mjölby och Ödeshög. Bolaget är ett samarbete mellan Blåklintsbuss, Lingmerths Buss och Vadstena Buss.

Trafiken i Motala utförs med biogasdrivna MAN A21 i stadstrafiken (10 tursatta) samt biogasdrivna MAN A26 (14,7m) (11 tursatta) i landsbygdstrafiken. I stadstrafiken ska det även finnas två småbussar för den anropsstyrda servicetrafiken, oklart vilken typ dock. Dessutom kör Bliva express-/regionaltrafik inom samarbetet E-buss (tidigare Stureforsbuss) och har till denna trafik tre stycken Scania/van Hool dubbeldäckare samt tre stycken dieseldrivna MAN A26 stationerade i Motala.

Bussarna är inte märkta med inventarienummer utan bara med Ötrafs radionummer (kan ju i och för sig vara samma) så jag använder mig av detta nummer.

Först två stadsbussar
BlivaBuss 8207

BlivaBuss 8204

Därefter två landsbygds-/regionalbussar:
BlivaBuss 8409, en gasdriven MAN A26

BlivaBuss 8303, en dieseldriven A26

Dessutom avgick en Mjölbystationerad Blivabuss på linje 660 (tidigare Lingmerths)

En närbild på BlivaBuss-loggan

Peppen

Citat från: Hakasi skrivet 21 juni 2011, 21:50:28 PM
BlivaBuss 8303, en dieseldriven A26

Känns väldigt ovant att se en MAN utan puckelrygg, ser nästan fel ut på något sätt...   ::)

Jacob

Just boggivarianten ser riktigt fel ut, men eftersom man är van att se dieseldrivna led- och normalvagnar i Uppsala så är jag van :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

Trevligt. Synd bara att BlivaBuss inte bara var en Buss i Väst-variant. Nu är bussarna reggade på densamma och inte på resp. delägare..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.